Nu är jag hemma........

............ igen efter min lilla utflykt till Hälsingland.

Var ju med min bror och hans familj på bakluckeloppis i Strömsbruk igår.
Det var förvånansvärt lite försäljare och inte mycket som var något att ha, tyckte jag.
Brorsan köpte böcker för 5 kr styck, svägerskan köpte plantor till rabatten bl.a. pioner.
Min brorsdotter och hennes man köpte fiskenät och lite annat, dom har båt och fiskar mycket.
Sen röker dom fisken själva i sin egenbyggda rök.
Det blir jättegott.

Den enda av oss som inte köpte något alls var alltså jag (och lilla Saga.)😄

När vi åkte därifrån fortsatte vi till en liten restaurang vid havet på en plats som heter Stocka.

Det var väldigt vackert där vid havet med en liten gästhamn.
Och maten var alldeles fantastiskt välsmakande.
Jag åt inte den här strömmingen men var för glupsk för att hinna fota min egen mat.
Jag åt en jättegod lax med bandspaghetti och en krämig sås till.

Vi satt länge på restaurangen och njöt av både maten och den vackra utsikten över havet.
Sen gick vi ner till hamnmagasinet där man sålde konsthantverk.
Smycken, tavlor, hemvävda dukar och mattor m.m.
Mycket fint fanns det men allt var fruktat dyrt.
En liten broderad tavla kostade 4,200 kr.
Så det blev inga inköp där men roligt att gå runt och titta på allt ändå.

När vi kom hem till brorsan på kvällen var vi alla trötta efter en trevlig men lång dag.
Så då slöade vi i soffan tills det var dags att knyta sig.

Nu är jag hemma igen i gråvädret.
Jag tror att jag ska byta om till lite varmare kläder.
Ta på mig gympaskor och ta mig en liten promenad.

Ha nu en skön Söndag!




Kommentarer

  1. Vilken mysig utflykt även om det nu inte blev något handlande för dig. Fint ställe som ni stannade och åt på vid vattnet.
    Ha en skön söndagskväll nu.
    Kram Carin

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

Måndagsbloggen