Morgonfunderingar

Min kropp har tydligen vilat färdigt när kl är 6 på morgonen.
Eller också är det min hjärna som laddat om och väcker mig.
Två morgnar i rad vaknade jag redan kl 6.
Och fast jag är trött och försöker somna om är det stört omöjligt.
Så då är det bara att ge upp och låta dagen börja.

Ändå hade jag en aktiv dag igår, det blev inget slöande som jag hade tänkt.
Fick en energiboost någonstans från mitt inre.
Gjorde färdigt flera hemma projekt som väntat på att bli fixade.

Flyttade t.ex taklampan i köket som hamnat fel efter senaste ommöbleringen.
Städade och organiserade om i alla skåp.
Bar grejer till ute förrådet, som jag förresten tänker ta itu med idag.
Det behöver städas och fixas till där också.

Jag höll mig sysselsatt hela dagen till sent på e.m.
Så jag borde ju sova gott då, inte vakna så tidigt, fast jag inte la mig förrän runt midnatt.
Nog om det nu.

Vår Fanny tävlade i Helsingfors igår.

Hon tog hem silvermedaljen den här gången.
Efter en tuff match som jag streamade.
Satt hemma i soffan och skrek och hejade.
Grattis fina Fanny! Det var snyggt jobbat!

Apropå idrott så hittade jag det här inlägget på FB

Det är lite kul för det är ju inte ovanligt att hon
kommer och blåser förbi när man pustar sig uppför backarna här.
Det dundrar om rullskidorna när hon springer på dom uppför backarna.
Imponerande kondition har hon den tjejen.

Sundsvall är ju en stad byggd mellan två berg.
När man som jag bor uppe på Söder har man utsikt mot det Norra berget.

En dimmig morgon ser det ut så här, fotat från mitt fönster, med det vita utsiktstornet och restaurangen bredvid.

På kvällen är det vackert upplyst hela tornet.
Norra Berget är ett friluftsmuseum med historiska byggnader, fäbodvall m.m.
Mysigt utflyktsmål på sommaren men också på vintern när det är julmarknad där.

Ja,ja, det var lite, kanske totalt ointressant info om en del av vår stad.😀

Just nu har vi lite växlande molnigt, sol och moln om vartannat, men  i alla fall uppehåll här.
Det har regnat i natt.
Idag ska vi tydligen slippa regn, skönt.
Särskilt med tanke på att jag ska fixa i ute förrådet.

Imorgon bitti ska jag upp redan vid 6 igen! 😏
Inte för att jag gillar att stiga upp i ottan, tvärtom.
Men jag ska åka med min bror till flygplatsen och möta min svägerska.

Det blir ju kul att få hem henne efter en vecka i Göteborg.
Både för hennes man och mig.
Vi umgås ju rätt mycket, svägerskan och jag.

Nu har kl hunnit bli 8 den här morgonen.
Solen lyser genom mina fönster.
Och jag känner mig redo att ta itu med den här Söndagen.
Ha en skön Söndag nu!





Kommentarer

  1. Visst är det konstigt att man ibland vaknar så tidigt och det är lögn i sjutton att somna om. Men man hinner massor på den tiden. Ha nu en bra och skön söndag. Och så kul att ditt barnbarn gick och tog en silverplats.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Vilken vacker tjej hon är ditt barnbarn. Vem skulle kunna ana att bakom det mjuka ansiktsdragen döljer sig en ninja. Cool tjej ni har där.
    Grattis till silvermedaljen också.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

Måndagsbloggen