En bra plats

Bibblan är platsen att vara på en regnig dag.
Hela förmiddagen igår öste regnet ner här hos oss.
Men det gjorde inget, för jag, min dotter och mina barnbarn var på det mysiga biblioteket.

Vi lånade böcker, både till barnen och de vuxna, vi spelade lite spel och bläddrade i sagoböcker och de stora barnen var och provade på lite dataprogrammering med robotar.

Det är skönt att bibblan finns en regnig dag.
När vi var nöjda med vårt besök för den här gången åkte vi hem till min dotter och åt lunch.
Sen blev jag kvar där till 15-tiden.

Medans jag var där planerade vi lite inför vår London resa, dottern och jag.
Nu är allt bokat och klart, tågbiljetter till flyget, hotell och återresa.
Det ska bli så kul! Jag ser verkligen fram mot den här weekendresan.
I slutet av September är det dags, inte så väldigt lång tid kvar.
                       London here I come!

I morse vaknade jag till smattrandet av regn mot fönstret. Det ska regna hela dagen idag enligt SMHI.
Men nu har jag nya böcker att läsa så det får regna hur mycket det vill.
Jag ska ändå ha en bra dag.

Ha en bra dag ni andra också.
Och om ni befinner er någonstans i Sverige:
Glöm inte paraplyet!


Kommentarer

  1. Vilken mysdag på bibblan och det är bra att det finns något för alla åldrar.
    Här har det inte regnat sedan i Påskas, förutom 2-3 droppar som kan komma ibland. Igår hade vi över +40 mitt på dagen.
    Kram Carin

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning