Godmorgon

Kl är 7, jag vaknade för en timme sedan.
Det är en solig och fin morgon.

Jag vaknade redan 6 p.g.a min katt.
Han har börjat få lite divalater för sig.
Han kan väcka mig för att han vill ha mat eller för att han vill gå ut.
Det är något han börjat med nu under sommaren.
Beror kanske på åldern, han är 10 år nu.
Jobbigt är det i alla fall.


Idag ska jag och hela familjen åka hem till min brorsdotter och hälsa på.
Det tar ca 1 timme att köra hem till henne.
Det ska bli roligt.

Vi bor väldigt utspridda i familjen när man tänker efter.
Några bor här i Sundsvall, en hel hög på olika platser i Hälsingland, många i Stockholm, några i England, några i Tunisien och en i Paris.
Tänk så det kan bli med åren när man är en stor familj.

Det är inte så ofta man träffas heller.
Det blir ju de som bor närmast man träffar oftast.

Men idag ska vi träffas några stycken hos min brorsdotter, som bor väldigt vackert i ett hus vid havet.
Vad dagen mer kan komma att utvecklas till har jag ingen aning om.
Men den har börjat soligt och fint.
Och det är ju Måndag hela dagen och en helt ny vecka igen.

Ha det bättre än bäst nu!


Kommentarer

  1. Här i vår flock är det bara vi som bor långt bort. Alla andra bor nära varandra med en eller två mils avstånd.
    Ha en fin dag nu.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Vi är inte så många. Jag är enda barnet. Har inga barn själv men ett par kusinbarn. Brukar tänka att det skulle vara kul att ha en stor familj. Hur många är ni? Om man får fråga.

    SvaraRadera
  3. Hej, som svar på din fråga; vi är 8 syskon, varav 5 är helsyskon.
    Vi har totalt 16 barn och 21 barnbarn. Så med allas respektive också är vi en ganska stor hop med familjemedlemmar.=)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning