Tristess

Vaknade på ett trist humör idag.
Jag är inte sur eller arg och inte ledsen heller.
Jag är bara så himla uttråkad.
Känner hur tristessen följer mig som ett svart moln.
Botemedel mot tristess?
Ett förslag kanske?

Jag tror att det är den här långa kalla supervintern som har stulit min vanliga "härligt-att-leva" känsla.
Så här i slutet av mars brukar våren just börjat göra sitt intåg.
Men inte i år *suck*.........bara snö, snö, snö överallt
så långt ögat ser.
Jaha, där vaknade gnällspiken i mig till liv också.
Då kan hon slå sig i slang med fru tristess.

Bäst jag lägger ner skrivandet för dagen innan fler icke önskvärda sidor av mig vaknar till och vill vara med.
Ha en bra dag och försök att inte ha tråkigt.

Kommentarer

  1. Hur kan du, med barnbarn helt nära ,vara uttråkad???

    SvaraRadera
  2. Här har vi haft en toppendag, och jag lider med dig som har ett sådant skitväder.
    Kram Carin

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

Måndagsbloggen