Nu är jag med mobil igen

Igår fick jag min "nya" mobil.
Ny för mig, men min dotter har haft den i ett år.
Nu skaffade hon en ny och då fick jag ärva den här.
Sony xperia z5 premium.
Så skönt att ha en bra mobil igen.
Så jag ägnade hela kvällen igår åt att ladda ner appar och annat till den.
Det tar en evighet med alla appar man behöver.
Det är inte bara nöjesappar heller.
Det är bankappar, tidtabeller, väder, kontakter, nyheter och mycket mer.
Väldigt bekvämt att ha allt tillgängligt när man väl är klar med fixandet.

Vintern fortsätter, fast vi har faktiskt haft soliga dagar ett tag nu.
-15 här på morgonen men det blir varmare under dagen.
De soliga dagarna gör att det blir snöras från taken.
 Snön hänger över takkanterna på vissa hus.
Igår rasade det från taket på min väninnas hus.
Mitt framför ytterdörren la sig en stor snöhög.
Så hon kom inte ut, fick inte upp dörren alls.
Som tur var upptäckte en snäll granne vad som hänt och kom till undsättning och skottade fram dörren igen.
Det är skönt att bo i hyreshus när det är vinter.
Då slipper man tänka på all snöskottning.
När grannarna i villorna runt omkring här får ut och skotta både morgon och kväll, stackarna, känner jag mig väldigt tacksam att slippa.

Idag ska jag ha en "fixa-hemma" dag.
Förutom städning ska det bli garderobsrensning och sen ska jag fixa med mina fotoalbum.
Till middag ska jag göra något vegetariskt, är sugen på det.
Vet inte riktigt vad än, men något gott hittar jag nog på.

Jag hoppas att ni har en bra dag och att solen lyser lite extra hos er också.





 

Kommentarer

  1. Så skönt att du har en fungerande mobil igen. Ja det är inte en app som ska ner i mobilen ;-) Skönt med sol och lite närmare våren då.
    Kram Carin

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

Måndagsbloggen