Fredags tankar


 Tänk att man aldrig blir nöjd med vädret och att man orkar bry sig så mycket.
Och med "man" menar jag egentligen "jag"
Igår var det sol, regn, plusgrader men starka vindar som gjorde att man frös ordentligt.
Idag är det helt vindstilla, ett par minusgrader och så grått att man förstår att det är någon form av nederbörd på g.
Jag tror att jag bryr mig om vädret så som jag gör bara för att jag alltid går överallt.
Har inget körkort och det går ingen direktbuss här heller.
Om jag inte går till närmsta hållplats och då är jag halvvägs till stan, så det känns ju onödigt.
Men idag spelar det ingen roll vad det är för väder.
För idag ska jag bara vara hemma och lata mig.
Pyssla lite med påskpynt och annat och gå runt och prata med mig själv som jag brukar.
Iallafall när jag är ensam.






 Till middag blir det kycklingtacos, mumsigt.
Ikväll kommer dottern förbi, för ovanlighetens skull utan medföljande barn, och tar en fika.
Imorgon ska jag, vilket väder det än är, ta en riktig långpromenad.
Idag finns det inte tillräckligt med energi för det.
Så det blir en slappar Fredag här.
 

 Ha en riktigt skön Fredag ni också.

Kommentarer

  1. Jag har alltid gått eller cyklat dit jag ska. Förutom när gubben och jag ska någonstans ihop. Skönt att bara gå och skrota omkring ibland. Gott med kyckling tacos. Ha en fin fredagskväll. Här blir det Let's Dance.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Jag tittade också på Let's Dance. Ovanligt många intressanta deltagare i år tycker jag. Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

Måndagsbloggen