Första vårmånaden är här

-19 grader här på morgonen.
Är så trött på snön och kylan nu.
Nu vill jag ha vår och värme och spirande grönska.
Men fast det är den första vårmånaden nu ligger snön tjock som aldrig förr.
Man har svårt att föreställa sig att det ens kommer att bli en vår och en sommar.
Jag tror att det blir en sån där vår när snön ligger kvar på vissa ställen ända in i maj. *Suck*

Igår umgicks jag med mitt barnbarn.
Hade en rolig eftermiddag med många glada skratt
toppade med varm choklad med vispgrädde.
Idag var jag lite sugen på att baka blåbärsmuffins.

 Visst ser det gott ut? Jättemumsiga tycker jag.
Men upptäckte till min förvåning att jag inte har några ägg hemma.
Så bakningen får vänta tills jag har varit och handlat.
Det blir imorgon, är det tänkt.

Så vad ska jag hitta på resten av den här Torsdagen?
Har inte en aning, men tror jag ska börja med att ta mig en till kopp kaffe.
Det kan aldrig bli för mycket kaffe. =)

Ha en riktigt bra dag nu.
 
 

Kommentarer

  1. Visst kommer våren, men förstår att den känns väldigt långt borta fortfarande. Ha en bra torsdag och kaffe det är gott när som.
    Kram Carin

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

Måndagsbloggen