Balans

Balans är bra att ha i livet, sägs det.
Jag har märkt att det finns någon slags automatisk livsbalans eller karma eller vad man nu vill kalla det.
Det innebär att när jag har mötts av mycket jobbiga saker ett tag händer det plötsligt något positivt.
Tyvärr fungerar den här "balansen" åt andra hållet också.
Det är inte så att jag går omkring och tänker på det.
Det bara händer ändå, utan egen påverkan.
Som nu när jag haft en helt underbar Stockholmshelg.
Shoppat, ätit gott, träffat vänner, njutit på fint hotell m.m.
Då när jag kommer hem möts jag, helt enligt balanslagen, av vattendroppar i sovrumsfönstret.
Det är väl inte så farlig med vattendroppar i ett fönster?
Nej, inte om det är på utsidan av fönstret, det här är på insidan.(ett fönster som dessutom inte går att öppna, som bara är ditsatt som ett ljusinsläpp)
Det kommer vatten från utsidan och letar sig in genom fönsterlisten och droppar ner på fönsterbräda och golv.
Jag har anmält det till hyresvärden och får det antagligen åtgärdat under dagen.
Hoppas det går att fixa snabbt och enkelt.
För nu springer jag och byter trasor och handdukar i fönsterbrädan hela tiden. 
Blöta handdukar hänger på tork i hela badrummet.
Fast ska det där med balansen fungera är det ju snart dags för något positivt igen.
Undrar just vad det ska bli?????

Kommentarer

  1. Men så trist att komma hem till ett läckande fönster. Hoppas din hyresvärd kommer under dagen och fixar det. Ja, man kan spekulera och undra vad för kul som står för dörren hos dig nu.
    Kram Carin

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning