Soligt på morgonen

Måndagen har blivit Tisdag och det ser ut att bli vackert väder idag.🌞
Solen skiner redan för fullt nu på morgonen.
Jag ska sticka iväg och handla om någon timme.
Mat och födelsedagspresent till min bror som fyller år nästa vecka.

Igår fick minsta barnbarnet Alex, som är 5, prova på att spela fotboll.

Han tyckte det var jätteroligt och var alldeles svettig och trött efteråt, men väldans nöjd och glad.
Storebror Viktor, som blir 15 i sommar, sitter oftast med näsan i datorn.

Därför är hans ansikte blått på fotot, av ljuset från skärmen, han är inte en smurf.😂
Man får passa på att fota honom när han inte märker det, annars vill han inte vara med på några foton.
Mellersta barnbarnet Fanny, enda flickan, fyller 13 i sommar.
Det är otroligt att barnen blivit så stora så fort.

Varför kom jag in på de här tankebanorna?
Det var för att min bror fyller 65 nästa vecka.
Pensionsålder fyller han och då har man hunnit en bra bit i livet.
Om 4 år är jag också där, vad har jag hunnit med?
Är jag nöjd med det jag åstadkommit?
Har jag något att glädjas åt i livet?

När de där tankarna och frågorna dyker upp i skallen,
kan jag i alla fall säga att mitt största glädjeämne i livet är mina 3 barnbarn och min fina dotter.

Och god mat och vackra blommor.
Och en massa annat också förståss, det finns mycket att vara glad över.

Så nu slutar jag med mitt Tisdags grubbel och ger mig iväg till affären istället.
Må bra och var glad. Ett gott skratt förlänger livet.
Kram




Kommentarer

  1. Ja skratt och glädje är verkligen viktigt för hälsan.
    Det är så sant.
    Dina barnbarn är fina.
    Förstår att de är det som gör dig glad.
    Har bara ett barnbarn själv som fyller 1 år snart.
    Hon är min stora lycka.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är verkligen så att ordspråken stämmer ibland. Som ; "Ett gott skratt förlänger livet" och "Barnbarn är livets efterrätt" Något att njuta av när man blivit lite äldre.
      Kram

      Radera
  2. Åh barnbarnen är verkligen bra för hälsan. Så roligt att se dem växa och få vara en del av deras liv.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Instämmer verkligen i det. Kul att se dig på bloggen. Det var länge sedan.
      Försökte gå in på din blogg men det går bara att komma till profilen.
      Så jag antar att du tagit ner bloggen.
      Ha det bra. Kram

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

Måndagsbloggen