Skön morgon


En skön Söndag morgon med lååååång frukost och med sol som skymtar mellan molnen.
Uppehåll och ett par plusgrader.
Blir nog en fin dag.

Hade en lugn hemma mys dag igår med bara ett avbrott när min dotter kom förbi på en fika.
Det var mysigt att ses bara hon och jag, det händer inte så ofta med tanke på mina 3 barnbarn.

Fick ett mail igår från en gammal bekant jag inte haft någon kontakt med på ca 20 år.
Hon undrade om jag kunde hjälpa henne komma i kontakt med en annan gemensam bekant till oss.
Tyvärr kunde jag inte det eftersom inte jag heller har kontakt med den personen.

Det fick mig att fundera över vart alla gamla vänner och bekanta tagit vägen?
I år blir det 16 år sedan jag flyttade från Stockholm.
Och på den tiden har jag lyckats förlora kontakten med nästan alla.
Har ett fåtal vänner kvar nere i storstan.

Antar att det betyder att de jag har kvar var de riktiga vännerna som betyder lite mer.
Resten var väl inte lika viktiga relationer, varken för dom eller för mig.
Ingen äkta vänskap, kanske mer ett behov för stunden.

Men man utvecklas och går vidare i livet och förhoppningsvis blir man äldre och klokare.
Och skaffar sig nya vänner.😀





Det var allt från min virriga, tankefyllda hjärna för idag.
Ha en skön Söndag nu. Kram

Kommentarer

  1. De vänner som finns kvar är riktiga vänner.
    Här nu träffar man inte sina gamla vänner lika mycket längre, utan det blir mail istället. Men vi har hittat nya fina vänner här nere.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Ja det är viktigt med vänner. Har man inga blir man väldigt ensam.
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

Måndagsbloggen