Kylan har återvänt

Det är -8 grader här nu på morgonen.
Så ingen vår i sikte på ett bra tag än, tyvärr.
Och det blir inga penséer på min uteplats än.
Det är för många minusgrader för att dom ska klara sig.
Annars hade jag kunnat få lite extra vårkänsla redan.
Det kunde ju behövas just nu.
Jag är så trött på kyla och is, vi har haft mest is den här vintern och nästan ingen snö.

Använder ni er av Kivra? Det gör i alla fall jag.

Det är så bekvämt att få viktiga brev från myndigheterna digitalt.
Nu fick jag besked att jag kommer kunna få min eventuella skatteåterbäring redan i April genom Kivra. Toppenbra! Tackar och tar emot.

Apropå myndigheter så har jag försökt få en tid på vårdcentralen sedan början av December.
Det är inget akut men det är viktigt ändå då det gäller min årliga diabeteskontroll.
Men det är kaos och omöjligt att få tid.
Akutärenden hänvisas till sjukhusets akut, där det är ännu mer kaos förståss.

Sen såg jag på nyheterna om kaoset på sjukhus i Stockholm, där patienter legat i korridorerna och skrikit på hjälp ett helt dygn utan läkarvård.

Det inger ju inget större förtroende att vi ska vara så väl förberedda i händelse av utbrott av Corona viruset, som myndigheterna vill få oss att tro.

Om sjukvården inte klarar av den dagliga ruljansen, hur ska dom då klara av något så stort?
Det gäller att be för att det inte blir något stort utbrott här med vår dåligt fungerande sjukvård.
Vilket naturligtvis inte är sjukvårds personalens fel.
Det är politikerna med sina jäkla besparings program som ställt till det här.

Åh så ilsken jag kan bli bara jag tänker på det.

Ska inte kommentera det mer för tillfället.
Behövs inte för alla vi känner nog likadant, var än vi bor i vårt avlånga land.

Så nu ska jag logga ut och ta mig an den här dagen.
Som förhoppningsvis blir lugn och händelselös.
Idag vill jag bara vara.


Ha det bra.
Kram








Kommentarer

  1. Så tråkigt med minusgrader igen
    Det där sparas in pengar är där det behövs personal mest. Sjukvården och de äldre, så har det alltid varit.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja just nu har vi ingen fungerande sjukvård här.
      Man är rädd för att bli sjuk för man får ingen hjälp.
      Kram

      Radera
  2. Jag använder också Kivra
    Fungerar bra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Min åsikt också, fungerar bra. =)
      Kram

      Radera
  3. jag har oxå kivra ....neråt i Gränna har de fått snö ....fyyyyyyy.
    ja du tänks å de blivit med sjukvården ..de trodde man väl aldrig att de skulle plocka ner det liksom så som det gjort ...eller så sitter de folk och bestämmer som är helt inkompletta för sitt jobb
    hade fint

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja här har det blivit minusgrader efter regnet som kom häromdagen.
      Så här är det is överallt. Jobbigt.
      Ja det är lika illa med sjukvården över hela landet tror jag.
      De som styr verkar inte ha någon verklighetsförankring alls.
      Kram

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

Måndagsbloggen