Morgon surr

Hade svårt att komma igång i morse.
Låg kvar i sängen länge innan jag steg upp.
Känner mig fortfarande lite seg, så där som man gör ibland, i alla fall jag.
Men det går över efter ett par koppar kaffe.
Kaffe är för mig det som är viktigast för att komma igång på morgonen.

Drömde om katter i natt, minns lite vagt bara, drömmar bleknar snabbt när man vaknar.
Men det var många katter tror jag, alla svarta.
Bild från nätet
Och min Vilde var en av dom, det är snart 1 månad sedan han tassade över till katthimlen.
Men att jag drömmer om honom är inte så konstigt för jag tänker på honom varje dag.
Det var väl drömmarna som gjorde att det blev en lite tröttare morgon idag.

Gårdagen var bra men naturligtvis inte alls som jag hade tänkt mig.
Min lugna mys dag blev avbruten när dottern med familj kom och överraskade.

Missförstå mig inte nu, jag älskar deras spontana överrasknings besök.
Och det är alltid trevligt med lite fikasällskap med mina favorit personer.
Men dagen blev inte alls som jag trodde på morgonen.

Idag ska jag ta mig i kragen och göra en riktig storstädning här hemma.

Alla skrymslen och vrår ska rengöras, allt sånt man hoppar över och inte ens ser vid den vanliga vardags städningen.
Det blir skönt att få det avklarat.

Imorgon ska jag storhandla och så ska jag köpa present till min bror som fyller år nästa vecka.
På Onsdag ska jag ha dottern och barnbarnen här på middag, det blir mysigt.

Sen är resten av veckan precis som jag vill ha den:
OPLANERAD. 😀

Jag hoppas att dina planer för den här dagen blir som du tänkt dig.
Och att du mår toppen bra på alla sätt.
Kram






Kommentarer

  1. Blev bara lite ändring på dagen hos mig annars har jag haft en toppendag och hunnit uträtta massor.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är alltid skönt att få saker uträttade.
      Bra att du hade en toppendag också.
      Kram

      Radera
  2. det rullar på hos dig oxå med måsten å en del oplanerat ..trevligt med lunch med dottern
    ha en fortsatt bra vecka ..hade fint

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, dottern brukar komma på lunch en dag i veckan.
      Men den här veckan blev det bestämt att det blir en middag istället.
      För henne och barnen, svärsonen är inte hemma den dagen.
      Ha det fint och bra du också.
      Kram

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

Måndagsbloggen