Låsbyte

Steg upp 6.30 för att vara klar när valpen rusar in.
Gäääsp!!! Så trött jag var. Sov inte så bra i natt.
Hade precis ätit frukost när jag fick sms att det inte behövdes någon hundvakt idag.
Svärsonen och ett av barnen är hemma med feber.

Ja det är sånt som händer och jag är ju vaken nu ändå.
Dottern kommer och äter lunch, som vanligt på Torsdagar, i alla fall.
Och det är ju alltid mysigt.😀

Tog en promenad i det vackra vädret igår.
Bestämde mig för att gå längs med bäcken.
Den porlade inte bara, den brusade på ordentligt.
När man stod i solskenet och lyssnade på bäcken så kunde man inte låta bli att få lite vårkänslor.
Trots kylan, det bet minsann ordentligt i kinderna igår.

Så våren låter nog vänta på sig ett bra tag till tyvärr.

Från det ena till det andra så har vi i huset fått besked från hyresvärden att alla lås i fastigheten kommer att bytas ut under v 9. Varför????
Och att vi redan nu och under nästa vecka får hämta nya nycklar hos firman som ska installera de nya låsen.

Samtidigt måste vi lämna en fullmakt att de får ta sig in med huvudnyckel vid låsbytet om vi inte är hemma.
Och det vet man ju inte om man är eftersom dom inte kan lämna besked om varken dag eller tid arbetet ska utföras.
Vad oproffsigt och allmänt förvirrande allt verkar vara......konstigt.
Dessutom ligger stället man ska hämta nycklar på i ett industriområde, dit det inte går någon buss.
Så imorgon fm ska dottern köra mig dit så jag får det avklarat.

Där jag bott förut har man fått datum och ungefärlig tid för låsbytet.
Och nya nycklar har de haft med sig och lämnat samtidigt.
Och har man inte varit hemma har man fått ge besked om vilken av grannarna som de kunnat lämna ens nyckel hos.


Vi är fler än jag i huset som tyckte det här var ett lite konstigt arbetssätt.
Får väl se hur det blir i slutändan, bra hoppas jag.

Nu har det ljusnat ute medans jag suttit vid datorn.
Det ser ut att bli en fin dag idag också.
Och i e.m. startar Skidskytte VM också.

Vilken bra dag! Ha en bra dag ni också.
Kram











Kommentarer

  1. Jag gick också upp 06.30 idag för att komma iväg till jobbet. Just nu har jag fikapaus innan jag ska iväg på jobb.
    Konstigt förfarande för låsbyte tycker jag med. Men vet att det var något lustigt innan vi flyttade från lägenheten när de behövde komma in i den. Tror det var besiktningen som det gällde.
    Ha en bra dag vid tv-n
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack. Det blev ingen bra start på VM för svenskarna.
      Men de får ju fler chanser. Det håller på till den 23/2.
      Kram

      Radera
  2. var oxå uppe tidigt ..kl 6 ville visst kroppen upp ...men efter frullen kl 8 la jag mig ingen å sov en stund till å lyssnade på radion till 10 ..å nu 10.34 är jag duschad å redo att starta dagen ..läsa lite bloggar ...strax ut å gå en vända i sol å noll gradigt ..å kl 13 kommer vovven å kl 15 vård.c ...det rör på sig det rör på sig...härligt med lunch främmande hoppas ni får en bra stund
    hade fint å njut av dagen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack. Jo vi hade en mysig och trevlig lunch.
      Det händer alltid så mycket hos dig. Hoppas det går bra med VC och allt.
      Kram

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning