Snöade igår, regnar idag.

Gick ner till affären igår för att köpa min efterlängtade spaghetti.
Hamnade förståss en del annat i shoppingkorgen också, som det alltid gör.
Det var väldigt moddigt och halt och lite jobbigt att gå, men spaghettin kom hem som den skulle. Haha

Så idag blir det spaghetti till middag här, äntligen.

Det var plusgrader igår så det rasade snö från taken.
Stora snöklumpar kom farande med ett svisch och dånade när de slog i backen.
Min lilla Yama blev rädd för dunsarna som hon inte förstod vad det var.
Då bestämde hon sig för att bästa gömstället var under täcket i min säng.
Det såg så roligt ut med bara svansen som stack fram.

Idag har vi regnväder här igen.
Tråkigt men jag ska bara vara inomhus ändå så det får regna hur mycket det vill.

Jag ska ha en hemma mys dag för mig själv.
Och ikväll ska jag kolla på Mellon.

Köpte inget godis, så det blir varma mackor till mitt kvällsmys med en kopp the till.
Det duger alldeles utmärkt.

Eventuellt skulle min dotter komma på en fika lite senare.
Får väl se om hon dyker upp eller inte.

Jag ska i alla fall tassa omkring i myskläder och tofflor hela dagen och bara njuta.
Ha en riktigt härlig Lördag nu ni också, njut av dagen
på ert speciella sätt.
Kram




Kommentarer

  1. Tråkigt när vädret är fram och tillbaka hela tiden. Här har vi nu fått sommarvärme och det är inget att klaga på.
    Ha en skön och mysig lördag nu.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Åh vad härligt med sommar och sol. Men brukar det bli sommar så här tidigt hos er? Jag trodde det dröjde till April.
    Skönt i alla fall.
    Kram Carina

    SvaraRadera
  3. här blir det oxå mellokväll ..ja dy för detta väder ..men här tittade solen fram en kort stund när ajg var ute å gick ...man får var glad för det lilla ibland ...men nog längtar man efter att sitta mot husväggen å sola sig ...ha en fortsatt fin helg

    SvaraRadera
  4. Ja usch vad tröttsamt det är med detta tråkvädret.
    Man blir så mycket piggare så fort solen tittar fram.
    Ha en skön Lördag du också.
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

Måndagsbloggen