Vaknade av regnet



Regnet slog så hårt mot fönsterrutorna att det väckte mig redan före halv sju i morse.
Försökte somna om men efter en halvtimme gav jag upp försöken.
Så då steg jag upp och fixade frukost.

Jag måste iväg ner på stan och uträtta ärenden sen idag, bland annat till apoteket.
Men jag får väl ta på mig regnkläder och se glad ut ändå.
Det gick snabbt över från vinterkänsla med nysnön som kom, tillbaka till höst med regn och rusk.

Jag såg att på Söndag är det dags att ställa om klockorna till vintertid igen.
Ett helt onödigt spektakel att hålla på med sommar och vintertid tycker jag.
Men 2021 ska det ju slopas för gott.
Fast det är inte bestämt än om vi ska ha evig vintertid eller sommartid då.
Ja jösses vad de ställer till det med sina "dumheter"
myndigheterna.

Hade en lugn och skön dag igår.
Fast jag tvättade hela dagen.😀
Hade tid till annat mellan maskinerna också.
Gjorde bl.a. en sån här till middag.
Köttfärslimpa, det var länge sedan sist och den blev jättegod.
Över halva limpan frös jag in till en annan gång.
Det blir ofta så man får göra när man bara är en person som ska äta.😞
Och jag har ändå rester till dagens middag kvar också.
Så idag blir det bekvämt, bara att värma upp.

Från det ena till det andra.
Jag har en god vän som jag pratar med ofta.
På den senaste tiden har jag uppmärksammat att hon har ett beteende jag inte lagt märke till förut.
Vet inte om det alltid funnits där fast jag inte sett det, eller om det är något nytt hon börjat med.

När jag började äta Lchf för att få bättre blodsocker värde sa hon inget om det.
Men när det fick till följd att jag började tappa lite vikt, vilket verkligen behövdes, då började hon.
Hon letade fram artiklar om faran av att äta för lite kolhydrater och för mycket proteinrik kost.
Hon läste allt hon hittade för att bevisa för mig vad negativ min viktminskning var.



Samma sak var det när jag skulle få ändrad medicinering pga blodsockret.
Det hade hon själv gått igenom och fått börja med sprutor så det var hon 100% säker på att jag skulle få det också.
När jag inte behövde det, utan pga lchf kosten fått bättre värden och bara behövde lägga till en tablett.
Då blev det samma sak igen.
Min läkare var konstig och hon hade minsann pratat med en sköterska på sin vc som sagt ............
Så fortsatte det i oändlighet.

Varför hade hon ens diskuterat min hälsa med någon på sin vc????
Det är ju rent ut sagt oförskämt!!!!!
Min dotter klädde det så bra i ord när hon sa att
elefanten i rummet, den alla ser men ingen vill låtsas om, är att den här kvinnan helt enkelt är missunnsam.

Då började jag uppmärksamma att hon faktisk är likadan när hon pratar om andra.
Hur har det kunnat undgå mig förut? Har jag varit blind för hennes beteende?
Fattar det inte riktigt själv faktiskt.

Men från och med nu kommer jag att bita ifrån när det händer igen.
Hoppas att det hjälper till också att få lite hejd på all missunnsamhet.
Jobbigt att bli utsatt för är det ju också.

Nej, nu ska jag plocka fram regnkläder och göra mig redo att gå ut i höstrusket.
Ha en bra dag.
Kram











Kommentarer

  1. Skönt att vintertiden slopas tycker jag med. Har aldrig riktigt förstått mig på detta med timmen hit och dit.
    En så kallad vän som inte tycker det är kul när det går bra för någon annan. Dem kan man vara utan,, tycker jag.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. ja du nu kommer väl vädret hoppa lite fram å tillbaka innan de blir riktig vinter...visst är det knepigt att man plötsligt upptäcker knepigheter hos någon nära vän..jag har ju oxå haft en del strul men en bästiskompis ...men vi har inte hörts nu på över ett år snart..hon var lika när jag började med lchf ..hon skulle minsann inte sluta med potatis osv osv å ajg tipsade om en instagrammare som gör bra fin lchf kost ...efter ett tag är hon gulli gull med den personen ..å vet att hon körde lättare lchf ett tag där i slutet innan ja sa ..ha ett bra liv ...en rejäl energitjuv hade hon blivit ...eller så var det jag som förändrades ...vet inte ...men mådde inte bra av att vara hennes soptunna när hon behövde spy ur sig allt det negativa ...å då var jag ju ingen bra vän i hennes ögon heller ..för vänner ska kunna lyssna ( i timma tal om å om igen ...bläää ) ..perfekt när man får mat över å kan frysa in några mål ...ha nu en bra dag även om det regnar

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning