Startar min nya vecka

Kl är 8 och jag har stökat undan frukosten och som vanligt tagit med mig en kopp kaffe och satt mig vid datorn.
Kaffe är livets dryck för mig på morgonen.
Utan kaffe ingen bra morgon, för mig i alla fall.

Igår hade jag en lugn vilodag så idag känns min rygg ännu bättre.
Till helgen kommer jag garanterat vara bra, som tur är för då kommer ju mina barnbarn hit.
Här testar dottern och Alex Halloween looken på Snapchat. 😀
Det är ju Halloween till helgen och det har ju blivit en riktigt stor partyhelg i Sverige nu.
Det är inget jag bryr mig om men barnen tycker det är skoj att klä ut sig.

Apropå barn, så har min dotter för vana att skicka sms istället för att ringa.
Hon tycker att det går snabbare och dessutom kan hon göra annat samtidigt.
Jag blir smått irriterad efter att man smsat fram och tillbaka och kommit upp i en hel del sms.
För mig går det snabbare att prata.

Men sen hörde jag av en bekant att det tydligen är så det går till nu för tiden.
Inte bara privat utan även inom arbetslivet.
Frågade dottern och det visade sig stämma.

Hon får sms från sina elevers föräldrar, från kollegor och även från andra som barnens idrottsklubbar m.fl.
Så nu är det inte oförskämt att smsa utan att ringa i onödan om det gått lika bra med ett sms.

Jösses, jag hänger inte med i utvecklingen.
Börjar nog bli för gammal.

Men idag ska den här gamlingen ut på shoppingrunda och ha en mysdag med kompisen.
Så nu ska jag göra mig redo att börja dagen ordentligt.

Ha en fin början på den nya veckan alla bloggisar.

Kram.




Kommentarer

  1. Kaffe måste man ha för att starta upp dagen tycker jag med.
    Var så på jobbet innan jag slutade med att man sms:ade till varandra istället för att ringa. Våra barn gör likadant. Men det blir ofta whatsapp-samtal med de små som tur är.
    Ha en fin dag.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Ja mina barnbarn brukar ringa videosamtal till mig via messenger ibland också.
    Skulle haft min shopping/mysdag men den blev inställd i sista minuten.
    Väninnans dotter blev akut sjuk och behövde hjälp med sin lilla dotter.
    Gör ett nytt försök imorgon igen och håller tummarna att det går vägen då.
    Kram

    SvaraRadera
  3. sms å mms ...trodde de nästan var utdöda å att det var messenger som folk höll sig till nu mer
    så lite hänger jag med i teknikvärlden hahahah
    hoppas du får en bra shoppingdag med väninnan när ni väl kommer iväg
    hade fint

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Klös. Med dottern är det oftast messenger hon messar genom.
      Men med andra är det fortfarande vanliga sms. T.o.m. Vårdcentralen skickar sms för att påminna när man har en tid. Bibblan smsar och påminner om böcker som ska lämnas.
      Hyresvärden har felanmälan via sms o.s.v. Det tar aldrig slut.

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

Måndagsbloggen