Är inte beredd att börja en ny vecka än


Känner mig ovanligt trött idag, inte alls morgonpigg som alltid annars.
Jag orkar inte ens tänka på att det är en ny vecka.
Skulle vilja krypa ner i sängen och sova några timmar till.

Men det kan jag inte göra, inte idag.
Jag har saker jag måste göra.

Det var -3 grader här i morse, brrr kallt.
Nu är det -1,4 och frosten ligger kvar i gräset som en vit matta.
Det var nog många som fick skrapa is från bilrutorna i morse.

Något annat störande i morse var fastighetsskötare från nya ägarna som var här och tittade i porten.
Dom tänker av någon anledning ta bort vårt lilla förråd i trappen.
Där förvarar vi krukor, vattenkannor och sittdynor till utemöblerna bl.a.
Det ska vi tydligen inte få göra längre. 😡

Finns det något av våra saker kvar i december så kommer de att bäras ut och kastas bort.
Det hörde jag dom säga när de stod och pratade i porten i morse.
Hoppas de har tänkt skicka ut någon information till oss som bor här om det.
Tvivlar på det då de inte varit intresserade av någon kontakt med hyresgästerna hittills.

Nej, nu börjar jag bli FÖR irriterad.
Så nu släpper jag det ämnet för idag.
Ska sätta igång med mina sysslor här.
Ha en bra dag nu.
Även fast det är Måndag.
Kram.



Kommentarer

  1. Vilken måndag du vaknat upp till. Bara att bita ihop och ta sikte på tisdagen med en gång.
    Kram Carin

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning