Morgonbabbel

Var uppe tidigt i morse efter en natt med lite dålig sömn, som det blir ibland fast man inte vet varför.

Nu är kl strax efter 8 och jag tänkte sitta vid datorn med min påtår en stund.
Ska inte åka förrän vid 10-tiden.
Då hämtar svägerskan mig för en dag ute på landet.
Med familjemiddag sen i kväll och övernattning till imorgon.


Igår på kvällen fick jag blomsterbud från familjen i Stockholm.
Med choklad och skraplotter också.
Vann 25 kr på en av lotterna så det blir en ny lott.
Kanske har tur och vinner lite mer på den.😀

Blommorna var verkligen fina, dom syns inte på bilden men det var rosa nejlikor i mitten av buketten.
Och chokladen, päron och peppar, var jätte god.
Men nu är min födelsedag passerad och jag tror nog sms hopen avtar idag.
Sen blir det i och för sig tårta och kaffe här nästa helg.
Så riktigt över är det väl inte än.

Det regnar här, idag igen, termometern håller sig på mellan 4 och 6 grader om dagarna.
Lite kyligare än vi brukar ha i början på hösten.
Men ingen snö än i alla fall.

Det är jag glad för, ett tag till, tills jag tröttnat på att allt är så grått och mörkt.
Då börjar jag längta efter vit snö som kan lysa upp allt lite grann.
Så är det med mig varje år.

Och sen när snön ligger i höga drivor överallt så tröttnar jag på det också.
Jag är visst aldrig nöjd.
Hittar alltid något fel på vädret visst haha.


Nu har grannarna börjat vakna.
Hör vattnet i rören när dom duschar.
Det är ganska lyhört här, det hörs när de går över golven ovanför mig.
Mitt tak är någon annans golv, så är det ju.

Men det är dags för mig att avrunda dagens blogginlägg som blev aningen för långt, tror jag.

Ha en fin Lördag nu.
Kram.




Kommentarer

  1. fina blommor ...å lite gottis är ju aldrig fel ..ha nu en fin helg med nära å kära ..hoppas ni får lite sol på er å inte bara regn å grått
    hade fint

    SvaraRadera
  2. Så vackra blomster och chokladen lät god. Ha en fortsatt fin helg nu.
    Kram Carin

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning