Dags för omställning

Så blev det dags att "flytta" klockan.

Ställde om de klockor jag har som inte ställer om sig själva, bara 2 stycken som tur är.
Har gnällt på det här med vintertid förut också.
Med risk att upprepa mig själv och låta tjatig så gnäller jag ännu en gång.
Det är bara så idiotiskt!
Men nu är det vintertid som gäller till den 26 mars då vi ska gå igenom allt igen och ställa om till sommartid.

Min krånglande rygg börjar redan att kännas lite bättre, skönt.
Inte riktigt bra än men mycket bättre i alla fall.
Så jag och min väninna, som fick vår shoppingdag förstörd sist, ska göra om den i morgon.
Utan sällskap av hennes stressade man.😀

Tar med mig en värktablett för säkerhets skull.
Och tar det väldigt lugnt, vilar när jag behöver o.s.v.
Så det kommer säkert att gå bra.
Jag ska ta det lugnt hela Söndagen så hinner ryggen bli ännu bättre till i morgon.

Det är 0 gradigt här på morgonen och bilarna på gatan är täckta av frost.
Inget väder som inbjuder att vara ute i precis.
Skönt att jag bara ska vara hemma i värmen hela dagen då.

Småplocka lite som vanligt, så mycket jag orkar utan att påverka ryggen.
Titta på serier på Netflix eller HBO.
Värma älggrytan jag hade till middag igår när det är dags för middag.
Bara ta det lugnt som sagt var och ha en skön Söndag.

Ha en riktigt skön Söndag ni också.
Och var glada att det bara är klockan man ställer om till vintertid.

Det kunde ju varit värre, eller hur? 😂😂😂
Kram.

Kommentarer

  1. Tycker det här med tiden bara är trams jag med. Men nu har vi ljust ett tag igen på morgonen när vi vaknar. Så skönt att ryggen känns bättre redan och att du och väninnan gör ett nytt försök med lugn shopping i morgon.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja ni slipper det här höstmörkret som gör att man blir så trött.
      Jag har inte hunnit vänja mig riktigt än. Det tar ett tag varje år.
      Kram

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning