Det goda humöret har återvänt

Var ute och tog en promenad och andades in lite av den härliga höstluften igår på f.m.
Det var +-0 i skuggan men helt vindstilla och soligt och fint.
Perfekt för en liten promenad.
Träden är så vackra nu i alla sprakande färger.
Man får vada genom lövhögarna som täcker trottoarerna på vissa ställen.
Jag tycker det är en härlig känsla, men det kan ju vara besvärligt för äldre människor.
Med tanke på halkrisken, det blir ofta lite halt under löven ju.

När jag kommit hem och ätit en sallad till lunch (orkade inte göra något annat) började jag tömma mina saker från trappförrådet.
Det blev några vändor upp till ute förrådet.
Min rygg protesterade förstås så jag fick bita ihop för att få allt klart.
Men nu riskerar jag i alla fall inte att få saker bortkastade när hyresvärden ska börja tömma och bygga om.

Valde att göra en lätt middag sen då jag "jobbat" färdigt.
Blev en pasta carbonara med lite grönsaker till.
Min mage brukar inte bli så glad när jag äter pasta.
Därför blir det inte så ofta, desto godare när jag väl äter det är det ju.

Idag känner jag mig piggare än i går morse.
Balansen i humöret har kommit tillbaka.😀
Jag har inte planerat något särskilt idag.
Annat än att min dotter och barnen ska komma hit och ta en fika i e.m.
Det blir mysigt att få en stund med dom.

Sen får jag se om det händer något annat kul idag.
Det blir en bra dag i alla fall, det känner jag.
Ha en bra dag.

Kram på er.

Kommentarer

  1. visst är det knepigt hur humöret svänger så där ...upp å ner hela tiden
    håll nu fast din braiga dag hela dagen ...hade fint

    SvaraRadera
  2. Bra att du fått bort dina saker från ert gemensamma förråd. Här tror jag att det får bli pasta idag med.
    Kram Carin

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

Måndagsbloggen