Torsdag

Idag får jag en liten nattgäst.
Alex kommer i e.m. och ska stanna till i morgon e.m.
Mamma är på kurs och kommer hem imorgon kväll.
Och pappa är på älgjakt just nu.
Så då får mormor låna Alex lite extra, vad bra.😀

Förutom det ska jag ta mig en promenad i det fina vädret, sol och +18 ska vi få idag.
Skönt med lite sol efter allt regn vi haft sista veckan.
Bäst att man passar på att njuta så länge det varar.

Just nu  är det en sån där period då det är lite svårt att klä sig rätt när man ska ut.
Först regnar det och sedan gassar solen ett tag och så drar det ihop och kommer en regnskur igen.
Det enda som alltid fungerar är ett paraply i väskan.

Det blir nog samma osäkra väder när vi är i London.
Måste komma ihåg att ta med paraplyet.

Jag har höststädat, eller vad man ska kalla det, här hemma nu.
Det innebär att jag byter gardiner i alla fönster.
Plockar bort alla fläktar som inte behövs längre när höstkylan kommer.
Och gör mitt hem redo för höstmys med gosiga filtar och massor av levande ljus.
Det är det som är det bästa med höstkvällarna, myset med levande ljus.

Jag har börjar att höststäda lite på utsidan också.
Plockat bort solparasollet och börjat byta ut alla vissna plantor.
Ska till Blomsterlandet nästa vecka och köpa lite fin ljung och andra höstväxter.

Det ska ju vara fint på utsidan också även fast det är höst nu.

Nej, nu ska jag sätta på mig jacka och skor och gå ut och njuta av en liten morgonpromenad i solen.

Ha en riktigt fin dag ni också.




Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

Måndagsbloggen