1:a September

Gomorron på er. Vad gör jag på en Söndagsmorgon?
Har ätit frukost och sitter vid datorn med mitt kaffe.
Ute är hela trakten insvept i dimma just nu.
               Bild från nätet på en annan dimmig dag här i Sundsvall då bara kyrktornet sticker upp.

Det har säkert varit en kall natt, då brukar det ju bildas dimma på morgonen.
Det ska i alla fall klarna upp på f.m. och bli lite växlande.
Sen blir det åska och regn till kvällen.
Slut på dagens väderrapport, haha.😂

Hade en riktigt härlig dag igår.
Kom mig inte för med att ta upp mobilen och fota.
Ska försöka komma ihåg det nästa helg.
Då ska jag till Hälsingemarknaden i Hudiksvall.

Men nu är vi här och nu.
Vad ska jag hitta på idag då?
Inte en aning.
Tror det blir en dag med min bok.
Har inte börjat läsa den än men hoppas den är bra.

Det är 1:a September idag. Första höstmånaden.
Nu är det inte längre lönt att försöka låtsas att det är
sommar fortfarande.
Nu kan jag inte längre blunda för att gräsmattan är täckt av björklöv som fallit.
Alla träd har inte skiftat färg på sina löv ännu.
Men det har kommit massor av Rönnbär.
Vilket brukar betyda att det blir en kall vinter.
Det är lika bra att sluta spjärna emot och att välkomna hösten.
Det är ju trots allt den första dagen i den första höstmånaden nu.

Egentligen gillar jag hösten, är ju höstbarn född i Oktober.
Hösten kan vara otroligt vacker med alla sina sprakande färger.
Och luften är klar och krispig, om ni förstår hur jag menar.
Jag älskar att gå i skogen på hösten och bara njuta.

Men jag har ändå alltid lika svårt varje år att släppa sommaren, solen och de ljusa kvällarna.
Fast alla årstider har ju sin egen skönhet.
Nu är det dags för hösten att få svepa in oss i sin
närvaro igen.

Dimman har lättat lite där ute.
När den försvunnit kanske jag skulle ta en liten morgonpromenad.
Första promenaden den här månaden😀

Nä nu har jag tramsat färdigt för idag.
Nu blir det en kopp kaffe till innan jag börjar dagen.
Ha en riktigt bra Söndag.








Kommentarer

  1. Här har det regnat under natten och mer ska det bli framåt kvällen igen. Hör blir ingen promenad idag utan bilen till mamma.
    Ha en bra söndag nu.
    Kram Carin

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning