Seghet, irritation och glädje.


God morgon på dig bloggen, jag måste säga att den här dagen redan från början känns väldigt seg.
Vad det nu kan bero på, har inte en aning.
Vissa dagar är det bara så.

Det är en dimmig höstmorgon men det är uppehåll.
Skönt att slippa regnet ett tag.

Jag ska gå ner till Ica på stan och handla lite idag.
Det behöver fyllas på med lite allt möjligt.
Får ta dramaten med mig så jag får hem allt.
Tack och lov att man har den så man tar sig hem uppför alla backar när man handlat.

Igår fick jag en inbjudan till en 40-års fest nere i Stockholm i Oktober.
Festen skulle vara samma dag som jag firar min 60-års dag.
Hur tänkte dom då? Dom vet ju att jag fyller år då.
Det rör sig om min familj, inga främlingar ju.

Tyckte dom att jag kunde skjuta upp mitt eget firande? Att det inte var så viktigt? En smärre irritationskänsla infann sig hos mig när jag tänkte på de olika alternativen.

Försöker skaka av mig den känslan nu.
Egentligen får jag mest lust att vara otrevlig.

Men det löser ju ingenting, för någon av oss.
Får andas djupt och andas igen tills det gått över.
(om tusen år 😡)

Jag får försöka att tänka på något roligare.
T.ex. att idag är det exakt 14 dagar kvar tills jag ska ut och resa tillsammans med min dotter.
Först tåg till Stockholm och en hotellövernattning där
Sen dagen efter flyger vi till London för en weekend resa torsdag-söndag.
Det ska bli så himla roligt att komma iväg, jag har sett fram mot den här resan så mycket.

Och där försvann mitt dåliga humör som en vindpust.
Alla mörka moln skingrades direkt av en glad tanke.
Jag är ju som Peter Pan nästan, som kunde flyga när han tänkte glada tankar.😂

Och med den tanken ska jag ta och flyga vidare ner till affären nu. Haha

Ha en riktigt bra Onsdag nu.


Kommentarer

  1. Ja det är otroligt hur snabbt humöret kan växla. Tur också att det gör det. För vem vill gå omkring och må likadant hela tiden. Kram Solveig

    SvaraRadera
  2. Ja, hur tänkte de där egentligen. Klart man blir irriterad.
    Så härligt att ha en liten resa på G.
    Jag älskar vår dramaten den är superbra.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  3. min tanke var att de skulle lura iväg dig på någon överrasknings kalas ..men verkar ju knepigt om an då kör med att man ska fira en annan som fyller 40 ...hmmm...hur tänkte de egentligen..den där helg resan verkar underbar ju ...hoppas ni får de toppen ..hade fint

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning