Höst Måndag

Hösten har börjat med åska och regn.
Kom rejält med regn igår.
Det är fortfarande dimmigt och grått men uppehåll.
Det är jag tacksam för eftersom jag ska till apoteket och sedan uträtta lite andra ärenden.

Igår höll jag mig inomhus i ovädret som var.
Läste och tittade på HBO.
Sen beställde jag nya julgardiner till köket.
Ja, redan! Låter lite överdrivet kanske.


Men förra året, första julen i den här lägenheten, då jag skulle köpa gardiner till mina höga köksfönster, så var det slutsålt överallt redan i november.


Så nu är jag ute i god tid i år.
Hittade fina gardiner på kappmetervara hos Jotex.

Förra året fick jag sitta och sy ihop gardiner jag hade för att få det att räcka till köksfönstren.
Nu slipper jag hålla på med sånt i år.

För 4 månader sedan började jag med en liten egen version av Lchf.
Jag äter enligt Lchf 6 dagar i veckan men på Lördagar har jag fuskdag och kan unna mig något "förbjudet" i lagom mängd.

Nu har jag trots fuskandet gått ner 6 kg och har bra blodsockervärden igen.
Hade lite problem med mina värden ett tag i våras.
Men nu är det ett minne blott.
HURRA för LCHF!!!!


Nu ska jag göra mig klar att sticka iväg på mina ärenden.
Ha en bra dag alla bloggisar.
Nu går jag ut i hösten.

Tjingeling!



Kommentarer

  1. Låter toppen att det här gett resultat och att dina värden blivit bättre med.
    Det är bra att vara ute i tid så man går det man vill ha.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. låter toppen du hittat din väg med lchf kosten ..jag har svårt att hitta tillbaka till den kosten helt ...nu hoppas vi på några soliga dagar
    hade fint

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

Måndagsbloggen