Appar

Idag ska jag åka till Ikea tillsammans med min svägerska.
Vi ska titta på lite olika saker och så ska vi äta lunch.
På hemvägen ska vi stanna på Willys och handla.

Apropå handla så tillhör jag dom som brukar skriva lappar för att komma ihåg vad jag ska handla.
Lappar som jag ofta glömmer hemma. Typiskt.
Ibland skriver jag ingen lapp, tänker att det är bara några saker, det kommer jag ihåg.
Vilket visar sig inte stämma alls.
Men nu har jag laddat ner en app till mobilen. Listonic heter den och är superbra.
Så fort jag kommer på något jag behöver köpa hem skriver jag in det på handlingslistan i mobilen.
Där sorteras det automatiskt in i olika kategorier.


Och varje sak jag köper kan jag bocka av från listan så flyttas det bort.
Och för familjer är det super bekvämt för de kan dela listan med varandra.
Om det är någon av de andra som ska handla skickar man bara listan till den personens mobil.

Bekvämt och bra på alla sätt.
Så nu behöver jag inte oroa mig för att glömma något längre.
Bra va?

Nu för tiden kan man göra allt med sin mobil.
Bekvämt men samtidigt kanske lite skrämmande.
Hur skulle vi klara oss utan alla våra teknik prylar?
Kommer ihåg vad handikappad jag kände mig när min förra mobil gick sönder.
För att inte tala om när min dator kraschade.
Det var en ren känslomässig katastrof!


Vi lever i en tid när man kan göra det mesta med hjälp av en app.
Tur för mig och alla andra virriga människor där ute.
Men vad skulle vi göra om alla appar plötsligt försvann?
Det vill jag inte ens tänka på.😱


Och tack och lov att Google finns!
Jag googlar allt, precis allt jag funderar över.
Recept, boktips, kändisskvaller, fakta i olika ämnen m.m.

Och jag tar sällan med mig handväskan när jag går hemifrån nu för tiden.
Det räcker med mobilen, den innehåller ju allt jag behöver ha med mig.
Otroligt egentligen vad snabbt utvecklingen gått de sista 30 åren.

Men jag klagar inte, inte alls.
Funderar bara lite.
Får väl inse att man tillhör ett modernt samhälle i en modern tid.
Som jag sa, på gott och på ont.😀









Kommentarer

  1. Så är det att mobilen kan man inte vara utan längre. Din app verkar toppen tycker jag. Brukar också skriva lappar som ligger kvar hemma på bordet.
    Ha en fin dag på IKEA nu.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. ja du tänk vad beroende man blivit av mobben å alla appar..ibland fotar jag köpelistan bara gå in å läsa den i mobben ..men appen du tipsade om verkar ju bra ..men ofta vill appar ha en massa tillgång till mobben å foten ...känns lite oroligt ibland att saker från mobben ska läcka ut via en del appar..ha en bra torsdag /klös

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

Måndagsbloggen