Tidig morgon


Idag är det tvätt och städdag här.
Så jag var uppe extra tidigt i morse.
Jag ska tvätta, städa, byta gardiner, göra kåldolmar och baka en äppelkaka till ikväll.
Fullt upp hela dagen med andra ord.

Såna dagar måste man också ha emellanåt.

Sedan ska jag vara borta hela helgen och då är det skönt att komma hem till ett städat och fint hem.

På Lördag åker jag med min bror och svägerskan till Hälsingemarknaden i Hudiksvall.
Få se om man gör några fynd eller inte.
Men man kan ju alltid äta lite Langos och glo på folk.


På Söndag ska svägerskan och jag gå på storseans.
För första gången för oss båda.
Det blir intressant att se vad som händer.
Om man får någon kontakt med andra sidan.
Nyfiken i en strut är jag, nyfiken på allt, vill alltid veta, ska alltid prova på saker.

Det blir en intressant helg i alla fall.
Och vi hinner säkert med en del annat också.
Där ute på landet, hos min bror, kan man verkligen njuta av det vackra med hösten.

Nej, nu har jag nybryggt kaffe och nykokta ägg som väntar på mig.
Så nu startar jag min dag.

Ha en riktigt trevlig helg nu!
Ta hand om varandra.




Kommentarer

  1. Ha en trevlig helg nu.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Seans Vad spännande Skulle jag gärna följt med på Jag är också en nyfiken person Som gärna provar på nya saker precis som du
    Hoppas det blir en positiv upplevelse Trevlig helg behöver jag väl knappast önska dig Det kommer du ju självklart att ha med allt skojigt du har framför dig Kram Solveig

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning