Ny vecka, ny dag och nya tankar

Jag var uppe med tuppen i morse, nästan i alla fall.
Vaknade tidigt och försökte inte ens somna om.
Eftersom jag hade bokat tvättstugan från första tvätt tiden för dagen, kl 7.

Jag tycker om att komma igång med det jag har att göra tidigt.
Bara äta frukost och sedan köra igång.
Då har jag hela eftermiddagen fri sedan att göra vad jag vill.

På senaste tiden har jag haft lite FÖR mycket egen tid känns det som.
Det blir lätt lite långtråkigt i längden.
Så nu har jag fått för mig att man kanske skulle gå en kvällskurs en kväll i veckan.

Det finns massor av olika kurser att välja mellan när man tittar på nätet.
Någon språkkurs skulle kanske vara kul, eller varför inte en kurs i släktforskning.
Sen finns det fortsättningskurser på de kurserna också, om man vill lära sig mer.

Det lutar nog åt någon språkkurs.
Jag ska fundera lite till innan jag bestämmer mig.
Tror det skulle vara roligt i alla fall.
Men det kostar ju lite över en tusenlapp så det gäller att man är säker och inte ångrar sitt val.
Det skulle ju vara som att spola ner pengarna direkt.



Om någon av er har gått någon kvällskurs ni tyckte var givande får ni gärna rekommendera den.

Oj vad tiden flyger iväg.
Det är dags att byta tvätt i maskinen igen.
Ja, ni vet vad jag har för mig idag.
Jag hoppas att ni också har en bra början på veckan.

Kommentarer

  1. Kvällskurser kan vara roligt att gå på. Själv är det bara spanska som jag läst så. Men när man ville fortsätta blev det aldrig så många för att starta upp den. Så jag tror vi gick Spanska A kursen 3 gånger för att vi aldrig blev folk till fortsättningskursen.
    Ha en fin måndag.
    Kram Carin

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning