Kylig morgon

God morgon på er bloggisar.
En solig men kylig morgon här i Sundsvall.
Det är bara +5 ute, men det blir ju varmare under dagen när solen värmt upp lite mer.

Det är faktiskt lite konstigt höstväder här i år.
En dag är det bara +5 och nästa är det plötsligt+20.
Det växlar väldigt mycket dag för dag.
Och det är svårt att klä sig bra när man ska ut.
På morgonen behöver man en tunnare täckjacka och på e.m. räcker det med bara en kofta.

Jag ska vara hemma och bara ta det lugnt idag.
En skön hemma dag ska det bli.
Imorgon ska jag åka till Ikea.
Vet inte än om det blir solo eller om jag får sällskap.
Det får jag veta senare i dag när jag pratar med min svägerska.

Egentligen spelar det inte så stor roll.
Jag har inget emot att strosa runt på Ikea själv.
Men visst kan det vara trevligt att ha någon att luncha med när man är där.

Det här är en lugn vecka, inte så mycket inplanerat.
Nästa vecka däremot blir det full rulle.
På Måndag ska vi fira Alex som fyller 5 år.
På Onsdag åker vi (dottern och jag)till Stockholm.
På Torsdag flyger vi till London och kommer hem sent
på Söndag.

Vilken härlig vecka jag har att att se fram mot.


Men det är ju några dagar kvar så jag tar det väl lite lugnt med glädjeskutten.😀

Idag ska jag bara njuta av mitt eget sällskap.
Har i alla fall inte planerat något annat.
Men man vet ju aldrig, ibland händer det ju oväntade saker ändå.

Ha en bra dag nu, vad än ni har för er.
Kram.





Kommentarer

  1. Här har inte temperaturen börjat att gå ner ännu på kvällarna. Men det går snabbt här med och man märker att hösten är på G.
    Ha en fin tisdag.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Vad kul att det nästan är dags för Londonresan. Ett glädjeskutt från mig också. Bra sätt att fira födelsedagen. Med en weekend resa. Kram Solveig

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning