Trött på rutiner

Jaha, då var det en ny dag igen.
Vad ska man hitta på idag då? Inte en aning.
Vilket innebär total frihet att göra vad jag vill.
Låter jättehärligt, får hoppas att det blir det också.



Just nu känns det som om jag har för mycket rutiner.
Det är alltid samma, samma.
Jag behöver lite förändring, lite nytt, i mitt liv.


Så jag har bestämt mig för att göra lite andra saker än jag brukar göra.
Jag vet inte vad förrän det dyker upp något.
Men förändring ska det bli på olika sätt.


Egentligen har jag redan börjat, för jag valde ju bort semesterresan i Maj.
Tar en weekendresa till hösten istället.
Nästa steg? Kanske skulle strunta i att åka ut på landet till midsommar och fira den helgen i stan?

Ja det finns många småsaker man kan ändra på i sin vardag.
I morse gjorde jag en smoothie till frukost.
Haha, vad oerhört äventyrligt av mig. =)


Nej, nu ska jag sluta att "prata" en massa nonsens.
Och bara låta den här dagen börja.
Så får jag se hur den blir.

Ha en bra dag därute i livet.
Våga prova något nytt du också.



Kommentarer

  1. Förändringar behöver vi alla ibland. Visst är det lätt att man bara lullar runt i det vardagliga som man alltid gjort.
    Ha en fin tisdag och din smoothie såg god ut.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. där tänkte du någe bra..göra något nytt ..jag tänker så de knakar
    både stort å litet ..kommer inte på nått liksom haha
    man går i sina slitna hjulspår även om de ibland ändå inte blir som man planerat dagen ..så är de liknade händelser hela tiden
    hoppas något nytt dyker upp i din vardag närmaste tiden..hade gott

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

Måndagsbloggen