Livet känns härligt

Jaha, så blev det en ny vecka igen.
Det är lika soligt och fint som igår.
Det blir en härlig dag, livet känns härligt just nu.

I e.m. ska jag åka hem till min dotter.
Ska hjälpa till med barnen tills på Onsdag e.m.
Barnen har ju sommarlov nu men föräldrarna jobbar ett tag till innan semestern.
Dotterns semester börjar på Fredag.

Så det blir till att brassa käk, städa och självklart leka en massa de närmaste dagarna.
Kommer bli väldigt upptagen men också ha väldigt kul med barnen.

Sen har jag hela midsommarhelgen att vila upp mig på, haha.
För första gången på många år har jag bestämt mig för att vara själv hemma i stan under helgen.
Brukar fira ute på landet med delar av familjen annars.
Men nu kände jag för att bara vara själv och ta det lugnt.

Vila mig, läsa, titta på Netflix, vila lite mer och bara vara.
Hur skönt låter inte det???

Men än är det bara Måndag f.m.
Jag ska plocka ihop lite saker jag ska ha med mig till dottern.
Och så ska jag självklart brygga en ny kanna kaffe jag kan dricka medans jag packar.

Sen blir det väl en lätt lunch innan jag ger mig iväg till mina älsklingar.

Ha en bra Måndag och njut av sommaren.
Det är alltid lite lättare att njuta av livet på sommaren, tycker jag.
Så njut av sommaren och livet.






Kommentarer

  1. Helt klart är allting lättare när ljuset och värmen finns.
    Ha ett par härliga dagar nu hos dina barnbarn.
    Kram Carin

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning