Pigg och vaken


Godmorgon på dig bloggen. Har sovit ända till 7.30 och det var så skönt.
Det är lite växlande väder, som vanligt, +18 men blåser kraftigt.
Om det inte var för att det blåser hela tiden skulle det vara helt ok med +18 grader.
Men nu vill man helst inte vara ute om man slipper.

Igår satte jag ut min busktomat på uteplatsen.

Jag hoppas att den ska trivas mot den varma väggen där, bättre än den gör här inne.
Den stackars paprikaplantan fick också flytta ut.
Den mår inte så bra, tappar blad hela tiden.
Få se om den återhämtar sig när den får stå utomhus

Jag har ett köksfönster i söderläge där inga blommor trivs, har försökt med flera olika sorters växter.
Men det blir för mycket sol och för varmt.
Så dom dör till slut.

Tar gärna emot tips om någon vet något som skulle kunna fungera, någon växt som vill ha värme och sol i stora mängder.

Inte kaktus, då de brukar vara giftiga växter för katter, jag har ju två katter.

Igår hade jag nog överskottsenergi att göra av med.
Tvättade, städade, fixade med blommorna, tog en lång promenad, städade ett par av skåpen i köket.
Lagade en god middag, som räcker till idag också.
Bakade både bröd och kaffebröd.
Orken tog aldrig slut.

Så idag ska jag nog bara ta det lugnt.
Dottern med familj har åkt iväg med husbil över helgen till början av nästa vecka.
Så det blir inga oväntade besök hos mig.

En lugn och skön Lördag är ju inte helt fel.

Ha en skön Lördag ni också efter er egen smak.


Kommentarer

  1. Måste ha samlat på dig mängder av energi som behövdes komma ut. Det var inte lite saker som du fick uträttat.
    Ha en skön och bra lördag nu.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Pelargoner brukar gå bra i fönster med mycket sol och värme. Trivs bäst i lerkruka. Blir för varmt för rötterna annars har jag hört. Det gäller nog de flesta växter. Lycka till!

    SvaraRadera
  3. Tack för tipset! Det ska jag prova. =)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning