Nationaldag

Igår var jag med min bror hos Toyota och provkörde (jag körde förstås inte)bilen han är intresserad av.
Den var fin, som allt nytt brukar vara, bekväm att åka i och en elhybrid.
Det tog mycket längre tid än vi hade trott med allt.
Så när vi var klara på bilhallen, efter nästan 3 timmar
bjöd brorsan mig på lunch.
Jag åt fläskfilépasta med gorgonzolasås till.
Det var riktigt, riktigt gott.
Kom hem mätt och belåten vid 3-tiden på e.m.

Men det var igår det, idag är det en ny dag.
Torsdag den 6 Juni och vår nationaldag.
Jag brukar inte fira nationaldagen på något sätt.
Men jag brukar promenera ner till stan på f.m. och titta på alla dekorationer.
Ta en fika på en av alla uteserveringarna och titta på alla människor som strosar förbi.


Sen efter lunch när det fylls på med människor då brukar jag bege mig hemåt.
Det brukar vara mitt nationaldagsfirande, en liten tur på stan bara.

Men så blir det inte idag för jag ska hem till dottern och passa barnen.
Hon och maken är bortbjudna och blir borta över natten.

Jag och barnen kommer säkert tillbringa större delen av dagen ute i trädgården.
För vi har strålande sol och +20 grader i skuggan redan. (kl 9 på morgonen)
Det ser ut att bli en riktigt fin sommardag.

Så jag nöjer mig med att säga Grattis Sverige, vårt vackra land på din dag.

Kommentarer

  1. Ha en fin nationaldag du med.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Hoppas du och barnbarnen haft en skön dag i solen. Barnbarn är det bästa man kan ha. Jag har tre guldklimpar också.

    SvaraRadera
  3. Hoppas du hade en härlig Nationaldag. Det var jättevarmt men kanske lite för varmt för att vara i min smak. Tack för inspirationen av pastarätten med fläskfilé du åt. Tror jag ska göra en sådan en dag framöver.
    Ha fin helg ! /Marie

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning