Hakuna matata

Nu är jag hemma igen efter ett par intensiva men roliga dagar med mina barnbarn.
Det har varit fullt ös från morgon till kväll.
Som vanligt känner jag inte hur trött jag är förrän jag kommer hem och slappnar av.
Min hjärna och min kropp är inte alltid överens om hur mycket jag orkar med.


Idag har jag tvättstugan bokad hela dagen och så kommer min svärson hit och hämtar min kökssoffa.
Jag har velat bli av med den ett tag nu.
Tycker att den tar upp för stor plats i köket.
Idag åker den äntligen bort och det kommer en skänk dit istället.
Blir säkert jättebra, får ta ett foto när allt är klart.

Men sedan är det dags för midsommarhelgen.
Och då ska jag bara vila och ta det lugnt.
Ser fram emot att bara vara själv faktiskt.
Göra ingenting och ändå allt som faller mig in.

"Hakuna Matata" att ta dagen som den kommer är ju det bästa man kan göra.

Kommentarer

  1. Det kan bli rätt intensivt när man ser efter sina barnbarn. Men när man har skoj känner man inte det.
    Ha en skön och avslappnad torsdag nu.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Ok det där gillade jag
    Hakuna matats ska det bli här också. :D

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

Måndagsbloggen