Ömsom sol, ömsom regn.

Ny vecka som startar med ihållande regn och +9 grader.
Det blåser inte i alla fall, så jag ska ta mig en promenad i regnkläder lite senare.
Måste ladda med ett par koppar kaffe först.

Har haft en bra helg hos min bror ute på landet
Det har varit hälften regn och hälften sol.
Passade på att vara ute när solen sken.
Promenerade i skogen och plockade lite liljekonvaljer.

Deras hund skulle absolut bada i sjön, han älskar att bada.
När vi kom tillbaka till stugan sken solen så varmt fortfarande.
Så vi bestämde oss för att grilla till middagen.
Jag gjorde en tomat och löksallad till maten.
Enkelt men gott att ha till grillat kött, tycker vi.
När det var dags att börja grilla föll regnet igen.
Så vi fick flytta upp grillen på altanen.
Brorsan fick stå i skydd under markisen och grilla.
Det gick bra det också och vi fick en god middag.
Även fast vi fick äta den inomhus.

Sen fortsatte helgen i samma stil, regn och sol och mycket avkoppling.
På Söndagen strålade solen när jag kom hem.
Så då fick jag skjuts hem till dottern.
Spenderade hela soliga Söndagen med henne och barnen i deras trädgård.

Blev inte av att fota något, det glömde jag bort helt.
Men det var en skön och mysig Söndag.
På kvällen satt jag ute här hemma och njöt en stund.
Då fotade jag i alla fall min Vilde, som njöt av att ligga i gröngräset.

Men nu är helgen slut och en ny vecka har börjat.
Med regn och rusk, tyvärr.

Ha en bra dag ändå, även om det regnar i större delen av landet.
Glöm inte paraplyet!
(Barnbarnen i regnet 2009, riktigt länge sedan)

Kommentarer

  1. Skön helg ändå låter det som. Men jag har läst att Afrikavärme ska komma in över Sverige nu och öka timmarna på solchanser.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas verkligen att det stämmer. Regnat så mycket sista tiden att jag snart utvecklar gälar. =)))

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning