Skön morgon med öppet fönster

 God morgon. Det är måndag morgon och solen skiner. Vilken bra start på en ny vecka. Det ska bli runt 15+ här idag. Ännu en dag att njuta av värmen.



Har varit ute mycket under helgen. Njutit av vårsolen. I lördags samlades vi 4 st grannar (av 6 totalt) och fikade ute på gården. Alla hade med sig sin egen kaffekopp. Och sen satt vi en bra stund och bara pratade och skrattade. Njöt av att kunna vara ute igen. Utan flera lager varma kläder.

Idag har jag lite ärenden att uträtta. Började morgonen med att beställa månadens hemleverans av matvaror. Får leveransen imorgon f.m. Skönt att fylla på lite i mitt matförråd igen. Har betalat räkningarna på morgonen också. Skönt att ha det gjort.

Men först av allt på morgonen tog jag ett blodprov som jag ska posta idag. Det ska skickas till min hälsocentral, till deras lab. Min diabeteskontroll under Corona pandemin. Så jag ska slippa gå till hälsocentralen och utsätta mig för smittorisk. Diabetessköterskan ringer upp mig i slutet av veckan när hon fått resultatet.



Väldigt smidigt och enkelt tycker jag. Känner mig nöjd med det upplägget.

Resten av veckan har jag lite småsaker att göra. Har tex bara putsat hälften av mina fönster. Så det ska göras. Och så har jag böcker som ska lämnas till biblioteket. Så det blir en promenad dit också. På fredag kommer Alex (barnbarn) hit som vanligt. För första gången på länge utan gips! 😀

Sen dyker det säkert upp saker jag inte har tänkt på än. Brukar vara så.

Men nu ska jag traska iväg och posta mitt blodprov. Så det blir avklarat. Jag hoppas att ni har en bra början på den nya veckan.

                                                                                                     KRAMAR




Kommentarer

  1. Vilket roligt sätt att göra diabeteskoll. Annorlunda men smart under pandemin som sagt var. Och alla sätt är bra om man kan skydda sig från smitta.
    Underbart att våren äntligen är här nu. Som vi har längtat.
    Ha en bra dag i solen.
    Kram S

    SvaraRadera
  2. Ja jag fick provtagnings material hemskickat. Fick sticka mig i fingret och fylla en liten grej med blod. Sen stoppa i bifogat svarskuvert och lägga på postlådan. Sen har jag en telefonkonsultation inbokad på fredag. Nya tider nya sätt. På gott o ont. 🙂
    Kram

    SvaraRadera
  3. Annorlunda men bra sätt att få ta sin provtagning under tiden som är nu.
    Härligt att vårsolen har kommit för att stanna nu.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  4. Ja så härligt med sol och värme efter vintern.
    Finns väl inget bättre än svensk sommar.
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning