Dagens babbel

 Redan onsdag. Mitt i veckan. Min oplanerade vecka blev inte så totalt händelselös som jag trodde den skulle bli. 

Måndag och tisdag blev det en massa oväntade saker jag var tvungen att ta itu med på hemmaplan. Bl.a. hittade jag myror inne igen. Precis som förra våren. Skyndade mig att beställa hem myrdosor direkt.

           Förra året tog det flera månader att bli av med de ovälkomna besökarna.

Sen blev mitt fredagsbesök av Alex bytt till onsdag den här veckan. Bra att det bara blev omflyttat lite. Hade varit tråkigt om det blivit inställt. Så nu kommer han alltså hit runt lunch och ska vara kvar hela dagen.

 


 En av grannarna har varit borta så jag har vattnat hennes blommor. Hon har en hel djungel av blommor i sin lägenhet. Så det tar ett bra tag att vattna alla växter. Igår skulle hon kommit hem. Men hon dök aldrig upp. Kommer hon inte under dagen får jag nog gå och vattna hos henne ikväll igen.

Om/när  jag flyttar härifrån kommer jag att sakna den fina kontakten vi har här mellan alla grannar. Man småpratar, hjälps åt med olika saker och fikar med varandra ibland. Speciellt på somrarna då man kan sitta ute. Jag har bott på många platser men aldrig haft samma grannkontakt som här. Det har väl bidragit till att jag bott här i 14 år. Blir nog några år till. Men sen vill jag flytta ner till en modern lägenhet i  hamnen.

Ja, att drömma kostar ingenting. Som tur är.

 



Och om man drömmer om något riktigt starkt så kan man göra verklighet av det också. Jag tror på affirmationer och tankens skapande kraft.

Nu ska jag förbereda lite här innan Alex kommer. Flytta undan lite saker så att han kan ta sig runt med rullstolen.   

 

Ha en riktigt bra dag nu. Var rädda om er. KRAM



 


 

 

Kommentarer

  1. Härligt med bra grannsämja. Oftast är det bara någon man nickar till som bor i dörren bredvid nu för tiden.
    Ha en mysig dag med barnbarnet nu och drömma ska man aldrig sluta att göra.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är så sant. Lite som affirmation/visualisering.
      "Fake it ´til you make it."
      Kram

      Radera
  2. Provat en ny layout idag?
    Kul. Myror är verkligen inga besökare man vill ha inne.
    Hoppas du blir av med dom snabbt i år. Förstår att du har en rolig och mysig dag framför dig nu med Alex.
    Mys på och ha det bra.
    Kram S

    SvaraRadera
  3. Det blev inte alls som jag hade tänkt. För som vanligt ändrar Blogger
    automatiskt på allt när man publicerar. Irriterande och jobbigt.
    Men det var en bra dag som du sa med Alex.
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning