Aprilväder

Nu har vi verkligen aprilväder här. Jag vaknade till snö i morse. Det snöar fortfarande. 




Snö, dimma och för närvarande nollgradigt. Det är aprilväder som heter duga. Och som förmodligen kommer att röra sig över stora delar av vårt avlånga land. Marken har blivit vit igen. Det är inte så skönt.

Något som däremot känns ganska skönt är att påsken är över nu. Såna där långa helger blir alltid lite trista mot slutet. Tycker jag i alla fall.



Så nu ska jag börja plocka bort det lilla påskpynt jag har framme. Mina söta små häxor får vila sig till halloween. Då får dom lufta sig igen. 😀

Idag ska jag städa lite här. Och förbereda för en nattgäst jag får imorgon. Det är Fanny som ska komma hit imorgon och sova över hos mormor. Kul. Barnen har påsklov nu. Men pga corona finns ju inget för dom att göra. Roligt att Fanny fortfarande vill komma och sova över fast hon blivit så stor. Fyller 14 i  sommar.

Jag måste ut och proviantera lite extra tills hon kommer. Men slipper gå i snö och blåst. Får åka med dottern till Lidl i eftermiddag. 

Ja så ser min tisdag ut so far. Man vet aldrig, det kan ju hända något roligt. Man kan ju alltid hoppas. Men nu blir snöflingorna större och större. Kan någon säga till Kung Bore att han ska gå och lägga sig igen!! Han hade ju nyss somnat.


Tur att jag inte har plockat undan vinterjackan och kängorna än. Dom behöver jag verkligen idag. 


 

Kommentarer

  1. Vi får verkligen hoppas att det inte är någon snö som ligger kvar.
    Ha en bra dag.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det regnade hela kvällen sen.
      Så snön försvann fort.
      Ha det bra du också. Kram

      Radera
  2. ja fy för vinter bakslag ...å även fast man vet att de brukar bli typ 3 såna bakslag blir man låg varje gång..men snart snart kan vi sitta där i shorts å linne med morgonkaffet ....längtar
    ha en fortsatt bra vecka

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja vad härligt det ska bli. =)
      Ha en bra fortsättning på veckan du också.
      Kram

      Radera
  3. Först kom snön och sen regnet. Snön är borta men det regnar än.
    April är inte särskilt vår likt än.
    Kram S

    SvaraRadera
  4. Ja så var vädret här också igår. Men idag skiner solen.
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

Måndagsbloggen