Påsk

Skärtorsdag idag. 🐣🐤🐣 Så nu börjar påskhelgen på allvar. Fram med sill och lax och kokta ägg och annan påskmat. Barnens påskägg är fyllda och klara. Dags att önska er alla en:


Jag vet inte om, när eller hur ni firar påsken. Det brukar ju vara lite olika hur man väljer att göra. Vi skulle haft en enkel påsk lunch hos dottern bara. Men nu blev det ändrat till påsk middag. Så idag ska vi träffas efter lunch och måla påskägg med barnbarnen.


Vi fikar och har mysigt och bara umgås. Ägg målningen är inte min starka sida. Så mina ägg kan se väldigt roliga ut. Haha Det skrattet bjuder jag gärna på. Efter att vi ätit middag får barnen sina påskägg av mig. Och sen är det kväll och jag åker hem till mig. Där jag ska fira resten av påsken i lugn och ro i hemmet. Skönt. Hur ser ert påskfirande ut?

Nu är det dags att hoppa in i duschen och sen göra mig i ordning för den här dagens lilla ståhej. Ha en bra Skärtorsdag.



                                                                 KRAMAR.

Kommentarer

  1. Glad påsk ..hade fint hos dottern

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Blondie. Ha en fin påsk du också.
      Kram

      Radera
  2. Här ska vi gå ut och äta idag med några vänner. Påskafton blir det nog stranden med lite tilltugg och dricka.
    Ha en fin och härlig dag med barn och barnbarn nu.
    Glad Påsk.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det låter som en mysig påsk i solen.
      Ha en fin påskhelg.
      Kram

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning