Blir en bra vecka

Måndag morgon. Dricker mitt morgonkaffe och lyssnar på radion. Ibland tycker jag att radiopratarna blir lite väl flamsiga och fåniga. Dom har roligare själva än vad vi lyssnare har. Inser dom inte det? Tydligen inte. 

Tur att det finns en avstängnings knapp när man fått nog.

Solen skiner. Tror att det blåser lite mindre idag. Men det är bara +3 fortfarande. Inget väder man vill sitta ute i precis. Det är det jag längtar efter, att kunna sitta ute och njuta av solen. Men det dröjer nog någon vecka till innan det blir så varmt.

Det här blir en bra vecka. För imorgon, tisdag, ska jag vaccinera mig. Den första sprutan får jag då. Och sen andra sprutan om 6 veckor. Så skönt. Att kunna leva lite mer normalt. Kunna träffa brorsan igen. Han och hans fru har också fått första sprutan i deras region.

Sen är det ju Valborg på fredag. Nu under pandemin får man fira det hemma. Jag ska sova hos dottern. Vi ska elda i deras eldningstunna på tomten och ha lite extra mys tillsammans med barnen.

Det blir nog roligt och mysigt. Och på lördag 1a maj ska vi grilla har vi bestämt.

Så ser planerna ut för den här sista veckan i april. Sen kan det ju alltid dyka upp helt oplanerade saker också. Det vet man ju aldrig. 

Hoppas ni har en bra start på den här veckan ni också. KRAMAR




Kommentarer

  1. Tur att det finns en on/off-knapp ibland 😉.
    Här regnade det i morse när vi vaknade.
    Tänk att det är Valborg snart, jösses vad tiden flyger iväg.
    Ha en bra dag.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Ja som jag sa, det är tur att man kan stänga av när man blir less.
    När man har passerat Valborg brukar våren komma igång på allvar. Ser fram mot det.
    Kram

    SvaraRadera
  3. låter som om ni ska ha ha en fin valborg ..nästan bättre än trängas vid en stor brasa med massa folk som man gjort förr
    ha en fortsatt fin vecka ..hoppas du tål vaccinet bra
    hade fint

    SvaraRadera
  4. Ja det hoppas jag också. Min bror och hans fru fick vaccinet förra veckan. Och dom har inte haft några biverkningar.
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning