Ny dag igen

God morgon bloggen. Jag har varit uppe tidigt och gjort klart för den här onsdagen.

Fanny (barnbarn) kommer hit redan vid 9 så därför steg jag upp lite tidigare idag. Hon ska sova hos mig. Jag vet inte vad vi ska göra. Vi spelar väl lite spel och tittar på någon film eller flera. 😀😀 Och bara umgås. Och sedan beställer vi hem pizza till middag. Det gillar Fanny.

Jag fick skjuts av dottern till Lidl igår på e.m. så att jag kunde handla lite extra.

                                                                               En gammal bild


Ska man handla extra så är ju Lidl den mest prisvärda affären vi har här omkring. Kommer tyvärr bara dit när jag har någon som kör mig. Det ligger lite tokigt till för mig. Men det ska snart öppna en ny Lidl här. Som kommer att ligga lite mer lätt tillgängligt. Det blir bra.

                                                                                   Bild från nätet

Det känns skönt att komma hem med fulla matkassar för nästan inga pengar alls. Och det gjorde jag igår. 

Självklart köpte jag, som vanligt, en del helt onödiga varor också. Men det blev ändå billigare än om jag handlat på Ica.

Pratade med min kompis igår. Hon var på ett jätte jobbigt humör. Högg lite överallt både mot mig och sin gubbe som satt i bakgrunden. Dristade han sig till en kommentar fick han höra hennes skarpa tonfall direkt.

Jag tror att det är en corona effekt. Man är så himla trött på det här eländet som aldrig tar slut. Sitta hemma dag efter dag. Vänta på ett vaccin som ständigt blir försenat. Till slut orkar man inte helt enkelt. Då tar humöret stryk. Det har jag full förståelse för.





Det senaste budet är att alla svenskar ska vara vaccinerade i augusti senast. Jaha då är det 2 månader senare än de trodde från början. Bara att vänta och se. Och hoppas att det går fortare än planerat istället för tvärtom.

Nej nu blir det ett för dystert inlägg det här. Det ska det ju inte vara. Idag är ju en bra och rolig dag. Ute lyser solen. Snön som kom igår har smält bort. Och snart kommer min fina Fanny och ska vara hos mig till i morgon.

Då känns livet ljust och glatt igen. Ha det bra nu. KRAM





Kommentarer

  1. Ja lidl har mycket bra varor ..jag plockar ju på mig massa bra varor där ..deras rivna mozzarella är toppen ..perfekt på mina äggpizzor å deras coleslaw mumms å billigare keso från ängsgården har de oxå ..samt mycket bra grönsaker även ekologiskt om man vill ha de
    tror många blivit handlingsförlamade i och med corona ..de sitter bara inne och blir mer å mer irriterade på sin partner ...glömmer bort att frisk luft med fika korg ..eller andra påhitt ute i naturen går att göra och ger energi och trevnad till förhållande även om man är sjuk i någon annan sjukdom
    nu får ni ha en bra dag Fanny å du ..ni hittar säkert på något trevligt ...finns ju så mycket att göra ....hade fint

    SvaraRadera
    Svar
    1. Instämmer i det du säger både om Lidl och om corona situationen.
      Fanny och jag har haft det jättemysigt som vanligt. =)
      Kram

      Radera
  2. Visst kan man handla en massa grejer på Lidl som är billigt. Men här är det alltid en massa köer och de har bar en fåtal kassor öppna. Så det är sällan jag går dit och handlar.
    Visst tar det på oss med denna skitcoronan, det går inte att undvika.
    Ha en toppenkul dag nu med barnbarnet.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  3. Ja det där med köer undviker jag också. Här har jag lärt mig vilka tider jag ska handla för att undvika köer.
    Corona pandemin blir värre istället för bättre. Och vaccineringen är försenad.
    Inte stort hopp om att kunna ha någon sommar semester i år heller. Kanske till hösten.
    Tråkigt men så är det här just nu. Inte konstigt som sagt var att människor tappar hoppet.
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning