Gårdagen gick för fort

Fredagen med mitt yngsta barnbarn, Alex, var super mysig och gick som vanligt alldeles för fort. 

Jag flyttar alltid undan en del möbler litegrann när han kommer. Så det blir lättare för honom att ta sig runt med rullstolen. Han är duktig på det. Tar sig t.o.m. över trösklar själv med stolen.


Han är väldigt nöjd med att det nya gipset lämnar hans tår fria och inte går ända upp till stjärten, som det gamla gjorde.

Vi spelade lite dataspel, åt lunch och fikade. Och vips hade hela dagen gått och hans pappa stod i dörren. 

Idag är det lördag. Solen skiner men det känns kyligt ute. Jag har bokat tvättstugan hela dagen. Har ändå inget bättre för mig. Hade tänkt låna dotterns fönsterputs maskin. Men svärsonen glömde ta med den igår. Så jag får vänta med att putsa fönstren en vecka till.



Ska köpa mig en egen fönsterputs maskin. Den är jättebra. Och det går så mycket fortare att putsa mina fönster med den. Men snåla jag har inte köpt någon än. Kostar 499 kr på Bauhaus. Ja ja förr eller senare kommer jag till skott. =)

Den här lördagen blir det i alla fall inga fönster putsade här hemma hos mig. Istället blir det tvättstugan och lite vanlig städning. Kanske slår mig ner i fåtöljen och läser lite mellan maskinerna


Om jag hinner före katten. Haha. Hon ligger gärna och myser i fåtöljen hon också. Jag får passa på när hon är ute. 

Ha en riktigt fin lördag nu. Njut av helgen. Och gör något som gör er glada. KRAM


Kommentarer

  1. fönstertvättar maskin har jag oxå funderat på även om jag tror den blir tung i handen för mig ..samt att man ofta behöver torka runt lite ändå med trasa då de ofta lämnar lite blött efter sig .... hade jag haft stora fönster utan spröjs hade jag köpt en på engång ...biland känner jag att de som är jobbigt med fönster är att torka allt trä runt omkring ..själva rutan är ju bara två små skarp så är en ruta klar hahaha ....missen ser ut att ha de gott i fåtöljen..ha en fin lördag med tvätt å hemmafix

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det följer med en liten skrapa med tyg mopp på.
      Så den kan man torka med och den stora maskinen suger upp vatten.
      Jag har stora rutor som går ända upp till taket. Gammalt hus.
      Så jobbiga att putsa annars att jag bara tar ett fönster per dag.
      Om jag inte har maskinen.
      Ha en fin lördag du också.
      Kram

      Radera
  2. Tiden går snabbt när man har kul.
    När vi bodde i Sverige lånade vi en fönstertvättare för att se om vi skulle tycka det var värt ett köp. Men jag fick aldrig någon snits med denna maskin. Ränder och en massa torkande efteråt.
    Ha en skön och bra lördag både i tvättstugan och i fåtöljen.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det tar ett tag att få till tekniken. Men när man fått till den går det supersnabbt.
      Och blir super rent eftersom maskinen suger upp vattnet. Så det blir inget eftertorkande.
      Inte med den maskin jag lånar av dottern i alla fall.
      Hoppas du har en skön lördag också.
      Kram

      Radera
  3. Vilken härlig dag du hade! Ja du skulle se mina fönster! Ser jag ut?? Nix!! Fönsterputs är ett nödvändigt ont :)
    KRAM

    SvaraRadera
  4. Ja Titti, det var rätt ord för det. Ett nödvändigt ont. =)
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning