Påskafton

 

Hade en skön långfredag igår. Bara myste för mig själv. Stack inte ens näsan utanför dörren. 

Tänkte faktiskt fortsätta i samma stil idag. Inte bara idag förresten utan hela påskhelgen som ju varar ända t.o.m. måndag. Får se om jag lyckas med mitt planerade att "bara vara". Det kan vara svårt ibland.


Mest beroende på yttre omständigheter. Som om någon i familjen plötsligt kommer på besök. Eller det händer något jag måste ta tag i. 

Det blåser inte lika kraftigt längre som det gjort de senaste dagarna här.
Men det är inte lika soligt heller. Väldigt växlande och bara +5.
Om solen kunde hålla sig framme en lite längre stund skulle jag hinna ta en skön promenad. 

Yama ligger på vår trappa och väntar på solen hon också. Katter har tålamod.

Men just nu verkar solen ha blåst bort. Så hon lär få vänta ett bra tag.

Nu ska jag ta med mig mitt kaffe till min lilla läshörna och sätta mig där ett tag.
Är i slutet av en väldigt bra bok som jag vill läsa ut.
Ha en riktigt härlig påskafton, hur än ni firar den. Eller inte firar. Må så gott.
Kramar till er från mig.

Kommentarer

  1. ja du blåsten är inge vidare ...här skiner i alla fall solen men de tar emot att ut just för att de blåser brrrr hoppas du hr det gott där i din läshörna och att boken är bra..önskar dig en fortsatt fin påsk
    hade fint

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä man har ingen lust att ge sig ut i byvindarna.
      Eller kastvindar kanske det heter.
      Har en bra bok kvar att börja på idag. Så jag myser vidare.
      Hoppas du har en fin påsk också.
      Kram

      Radera
  2. Peppar, peppar, här har det inte blåst så mycket nu på 2 dagar. Solen har kommit upp här hos oss och temperaturen är just nu +18. Vi ska till stranden idag och fira påskafton med ett gäng vänner. Alla har mat och dricka med sig själva. Vi får se om det blir ett dopp i havet eller om jag hoppar det.
    Ha en bra och skön påskafton du med.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mysigt med en utflykt till stranden.
      Fortsätt att ha en mysig påskhelg i solen.
      Kram

      Radera
  3. GLAD PÅSK till dig! Här på ön har vi haft några sköna, soliga dagar....lata dagar.
    KRAM från Titti

    SvaraRadera
  4. Vad härligt att höra Titti. Ha en fortsatt skön påskhelg.
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning