Snöblandat regn


 Det är busväder här just nu. Snöblandat regn och blåst. Skönt att få vara inomhus i värmen. Men vid lunchtid skulle det bli uppehåll. Så då tänkte jag passa på att ge mig iväg till affären och handla det jag glömde sist.

Kristyr måste jag köpa. Fanny och jag ska bygga ihop våra små pepparkakshus på fredag. Och det går ju inte utan kristyr. 

Hade en jättemysig eftermiddag med Fanny igår. Vi har alltid mysigt tillsammans.

Idag ska jag som sagt var handla lite saker jag glömt. Och så ska jag plocka här hemma och förbereda för morgondagen. Först kommer Alex 8-15 och sedan kommer Fanny när Alex blir hämtad. Hon ska sova här. Vi ska julpynta. En hel vecka före advent. Men det blir mysigt ändå.

Vi bestämde oss för att göra det tidigare i år. Med Corona och allt tråkigt behöver man lite extra mys för att må bättre. 

Tydligen finns det fler med samma tanke. För jag ser att det börjat komma upp stjärnor och ljusstakar lite här och var i husen runt omkring.


Ha en bra dag nu. Hoppas ni slipper vara ute i ruskvädret. Var rädda om er. Kram.

Kommentarer

  1. Ja de verkar var många som pyntar tidigare i år ...beror nog på corona och på att de är en otroligt grå november ..känns som höststorm som drog in över landet i natt ...nästan så mitt hus blåst iväg å blivit en husbåt ute på älven hahahah ..ha de mysigt i dag med de ni tar er för
    hade fint

    SvaraRadera
    Svar
    1. Var ute och handlade i blåsten. Inte kul men nu är det gjort.
      Nu är jag redo för kvällsmys framför tv:n.
      Kram

      Radera
  2. Har också sett här hur det glimmar i fönstren man går förbi. Jag tar nog fram det lilla i nästa vecka tror jag.
    Ha en bra torsdag nu och hoppas att vädret gör som det lovat på eftermiddagen.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag skyndade mig ut när det blev uppehåll.
      Men det var blåsigt och kallt.
      Riktigt höstrusk.
      Kram

      Radera
  3. Inget busväder hos oss än. Men i inre delarna av Hälsingland hade dom strömavbrott efter
    de starka vindarna. Hoppas vi klarar oss undan.
    Gubben och jag ska börja sätta upp lite adventspynt i helgen.
    Om jag kan övertala honom kanske tomtarna får komma fram också. Hahaha.
    Ha en bra dag. Blås inte bort när du går till affären.
    Kram S

    SvaraRadera
  4. Blåsa bort är ingen risk för en tungviktare som jag haha.
    Hoppas ni slapp ruskväder.
    Lycka till med att smyga fram tomtarna. Vet att din andra hälft inte är lika glad i pynt som du och jag..
    Krsm

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning