Grått och trist

Vaknade till hällande regn idag. Det blir nog ingen snö till 1:a advent tyvärr.

Katten skulle absolut ut i regnet. Hon struntar i hur mycket det regnar. Hon kanske har ett inbyggt paraply. 😂

Själv håller jag mig inne i värmen med mitt kaffe och julmusik i radion.

Jag tror att förkylningen blivit lite bättre. Det känns så just nu i alla fall. Fortsätter att hålla mig isolerad tills hostan försvunnit helt. Men jösses vad trist det är att inte ens kunna gå ut och promenera.

Som jag skrivit om förut så bor jag på Södermalms höjder här i Sundsvall. Här uppe har man en fantastiskt fin utsikt över stan nedanför. Försökte fota med mobilkameran igår kväll.


Det blir så klart inte lika tjusigt som det är i verklighet sett med blotta ögat. Men det som lyser ovanför allt annat är utsiktstornet på Norra berget. Nedanför lyser alla husen upp höstmörkret.


Det är i alla fall vackert med alla ljusen som går som ett pärlband i mörkret.

Som ni säkert förstår har jag inte så mycket att skriva om. Nu när jag sitter här och väntar på att förkylningen ska gå över. Städar och plockar, lagar mat, lyssnar på musik och tittar på filmer och serier på någon av alla kanaler och streamingtjänster jag har. Tack och lov för dom.

Med tanke på nya restriktionerna skulle jag ändå inte kunnat träffa min bror eller min väninna. De bor båda i en annan region. Man ska ju inte åka mellan olika regioner. Även fast det bara skiljer ett par mil mellan oss så bor dom i en annan region, i ett annat landskap, i en annan kommun. Det enda som skulle vara annorlunda är att jag skulle kunna röra på mig utomhus. 



Nej nu börjar jag känna mig som en deppig Ior. Dags att rycka upp sig ett snäpp. Börjar som vanligt med en påtår. Och sen hittar jag på något att göra.

Ha en bra dag. Och är dagen inte bra så kom ihåg att man får en ny chans snart. Det kallas för imorgon.

KRAMAR



 

Kommentarer

  1. Du har verkligen en vacker utsikt över staden därifrån du bor.
    Vi har också sådan restriktioner här med kommuner och regioner som man inte får åka till.
    Ha en bra dag i regnet, eller inte i regnet utan inomhus.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Carin. Jag hoppas att det ordnar sig med allt så ni kan komma hem
      till julen. Och att vi får en vit jul. Bättre med snö än regn.
      Kram

      Radera
  2. Vilken utsikt. Inte illa.
    Hoppas du blir frisk snart. Så du kan röra dig ute igen.
    Förstår att det lätt blir lite deppigt att sitta ensam hemma.
    Krya på dig.
    Kram S

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack S. Jag tror att jag är lite bättre. Men aktar mig för att ta ut något
      i förskott. Man vet aldrig.
      Kram

      Radera
  3. å jag ser inga bilder ..bara några små blågröna rutor ...
    tråkigt när de är så grått å regn ..man kan inte ens sitta ute med en kopp kaffe å en bok denna tiden på året ...här hoppas jag de inte blir så kallt i helgen för behöver kratta lite i trädgården igen ...skingra sorgetankarna lite här..ha en fortsatt så bra vecka som de går
    hade fint

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har tänkt så mycket på er. Och på det sorgliga som hände.
      Här är det -2 nu på morgonen. Brrr. Kallt.
      Ha det bra nu, så bra som det går när man har sorg i hjärtat.
      Kram

      Radera
  4. nu ser jag bilderna ..å vilken utsikt ...mysigt med alla tända lampor

    SvaraRadera
  5. nu ser jag bilderna ..å vilken utsikt ...mysigt med alla tända lampor

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning