Regnig helg

God morgon  bloggen. En grå mulen lördag. Det har regnat och kommer säkert mer regn ser det ut som.


Nu på morgonen börjar årets skidskytte tävlingar på tv. Från Idre tror jag det var. Skidskytte är något jag gillar att titta på. Så det ska jag självklart göra idag också.

I morgon ska jag äntligen få träffa mina barnbarn och min dotter igen. Det var en hel månad sedan jag träffade dom senast. Dom har turats om att vara förkylda. Och då måste jag som är diabetiker hålla mig undan. Men nu har dom äntligen blivit fria från förkylningen. Så imorgon kommer dom hit så vi får umgås. Det kommer att bli så mysigt att inte bara se dom via videosamtal på mobilen.

Men det är imorgon. Idag blir det skidskytte först och sedan en promenad. Ska göra något med köttfärs till middag. Biffar? Köttfärslimpa? Får se vad det blir till slut. Som vanligt på lördag kvällarna finns inget på tv värt att se, inte för mig i alla fall. Så jag avslutar väl kvällen med någon film på någon av play kanalerna.

Så ser planerna ut för lördagen här hos mig.

Jag hoppas att ni alla har det bra och njuter av helgen på ert eget sätt. KRAMAR




Kommentarer

  1. Härligt att träffa dotter och barnbarn! Ja här är det en lugn och grådaskig lördag också, blir inte mycket gjort...skönt det också :)
    Ha det gott och ta väl hand om dig!
    Kram från Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är jätte roligt att äntligen få hit dom igen efter en månad med ständiga förkylningar.
      Tack och lov ingen Corona i alla fall.
      Ta hand om dig du också Titti. Hälsa Dammvippan och de andra. =)
      Kramar

      Radera
  2. bra de kommer nått på tv som passar dig ...jag är ingen sport människa men gillade att kolla på konståkning förr när jag var yngre...hade fint

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gillar friidrott och skidor. Simning och konståkning.
      Men inga andra sporter. Tyvärr är ju skidorna på morgonen.
      Sen efter det finns det inget att se på om man vill undvika repriser.
      Ha det bra du också.
      Kram

      Radera
  3. Så mysigt att äntligen få träffas igen.
    Här har det också regnat lite yttepytt idag.
    Vi ser på Så mycket bättre här i kväll.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ni kan tyvärr inte se på Så mycket bättre förrän nästa vecka.
      Den här veckan utgick det pga fotboll.
      Hoppas ni hittade något annat att se.
      Kram

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning