Det blir ingen jul för släkten i år.


 Sååå himla trött och seg startad idag. Blev väckt av telefonen 8,30 och då kändes det som om jag nyss hade somnat. Fast jag sovit hela natten.

Tror det är vädret som påverkar. Det blir så mörkt ute när det är gråväder.

Jag ska ge mig iväg och uträtta lite ärenden idag. Har varken lust eller ork egentligen. Men kommer ångra mig om jag skjuter upp det. För resten av veckan ska vi få sämre väder här. Med snöblandat regn. Om SMHI har rätt förståss. Då har man ju ingen lust att vara utomhus.

Nej nu ska jag sluta att sitta här och känna efter hur trött jag är. Man blir bara tröttare av det. Nu ska jag hoppa upp och sätta fart på det som ska göras. Försöka bli pigg som en ekorre. Haha.



Ha en riktigt bra tisdag var ni än är och vad än ni har för er. Glöm inte att ni måste vara extra rädda om er och om varandra. Särskilt nu när Corona smittan ökar och sprids så snabbt. Dom nya restriktionerna att man bara får samlas 8 personer har nog fått även ungdomar att fatta hur allvarligt läget är. Och jag tycker synd om alla som inte kan resa hem till familjen i julhelgen.

Jag kan inte träffa min familj i Stockholm och inte familjen i Hälsingland heller. Vilket känns så himla trist. Men bara att finna sig i. Restriktionerna gäller ju fr.o.m. 24/11 t.o.m. 22/12. Skulle dom ändras kan kanske många resa hem ändå. Men förlängs dom är det ju kört.

Vilken jul!!!! *suck* För många som bara ses under storhelger i alla fall.



Jag är glad att jag har dottern och barnbarnen nära. Fast jag hade gärna träffat fler familjemedlemmar också under helgerna.

Nej, nu ska jag inte tänka på det. Nu skulle jag ju pigga upp mig och sticka iväg ut på mina ärenden. NU gör jag det. Kram på er.


Kommentarer

  1. Så ledsamt det här med julen. Även fast man förstår varför så är det ju tråkigt ändå.
    Många som inte får träffa sina nära och kära den här julen.
    Vi har också släkten utspridd över landet. Så när vi får återse dom vete sjutton.
    Hoppas du piggnade till och fick uträtta dina ärenden.
    Kram S

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo tack, jag kom iväg på mina ärenden. Och piggnade till av den kalla höstluften.
      Kram

      Radera
  2. Mycket tråkigt det här med julen som snart står vid dörren. Vi vet inte om vi kan åka hem till Sverige eftersom vi måste ta ett covid test som inte får vara äldre än 72 timmar när vi ska hem hit till Spanien igen. Men än har jag inte gett upp hoppet, vi får se.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu får man ta test som man får svar på via mejl efter 24 timmar.
      Så ni kanske kan passa ihop det med flyg och annat.
      Jag hoppas det löser sig för er så ni kan komma hem till familjen.
      Kram

      Radera
  3. Här blir julfirandet som vanligt ...synd om de som är vana att fira stort ...men men folk kommer nog hitta på bra lösningar tror jag..de som kan och har teknik har i alla fall den förmånen att kunna se sina nära å kära i bild och prata med de om inte annat
    kanske många flyttar ut julbordet och gör vintergrillning beroende på väder och hur många de är
    hoppas du fick handlingen gjord nu innan snön kommer in
    ha en fortsatt bra vecka .

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja vi firar som vanligt. Vi är inte fler än 6 personer. Men resten av familjen
      brukar vi träffa de andra dagarna under julhelgen. Det kan vi inte göra i år.
      Eftersom de bor i andra regioner. Man ska ju undvika att resa mellan olika regioner.
      Jag handlade igår när jag var ute på ärenden. Som vanligt glömde jag en del saker.
      Får se om jag skyndar mig att fixa det idag på f.m.
      Ha det bra du också.
      Kram

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning