Grå höstdag

Det är en grå torsdag här. Typiskt höstväder förutom att det fortfarande är lite varmare än normalt i november.



Lite kallare har det blivit. Så pass att man gärna vill ha ett par vantar på sig när man är ute och går.  

Det är i och för sig positivt att ha vantar på sig. Då behöver man inte hålla på och sprita händerna hela tiden om man går in någonstans, på Ica tex.

Nu när det blir mörkt redan vid 15-tiden har det kommit upp ljusslingor i alla trädgårdar runtomkring. Jättefint är det när det lyser i mörkret.



Igår när jag var ute och gick var det någon som hade ljusslingor på sin inglasade balkong, men inte bara det. Mitt på balkongen stod en stor lysande tomte och vinkade till alla som gick förbi. Haha jättekul även om det kanske är lite tidigt.

Jag pyntar här fredagen före 1:a advent. Det blir alltså den 27:e i år. Då är det bara 2 veckor kvar nu innan det är dags. Det ska bli såååå kul.

Mitt barnbarn Fanny har pyntat med mig sedan hon var 1 1/2 år ungefär. Det har blivit en tradition. Som både hon och jag tycker är supermysig. I år blir det den 13:e gången vi pyntar tillsammans.

                                                                                 Mormors lilla tomte hjälpreda
                                      Nu en stor tjej men fortfarande hjälpsam och go.

Nej nu ska jag inte sitta här och drömma om jul. Jag har ju som vanligt på torsdagar tvättstugan. Dags att hänga på tork och sätta igång nästa maskin. Promenaden får vänta till i eftermiddag när allt annat är klart.

Ha som vanligt en fin dag och var rädda om er. KRAMAR

Kommentarer

  1. Vilken gullig liten tomtehjälpreda du har haft i alla dessa år.
    Hoppas din dag har varit bra.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Tack Carin. Hon är en stor hjälpreda nu. Men fortfarande lika gullig.
    I alla fall mot sin mormor. =)
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning