Hallå på er

 


Det  är en solig men blåsig höstdag här. Jag har egentligen inget speciellt att blogga om just nu. Men min vana trogen loggar jag in här direkt vid morgonkaffet ändå. En vana som går på ren rutin utan någon speciell eftertanke alltså.

Hade tänkt börja röja lite i mitt uteförråd i dag. Passa på att gå igenom vad jag egentligen har där. Och samtidigt passa på att ta in mina julkartonger. För det har hänt att snön kommer så hastigt och oväntat här att man plötsligt inte kommer fram till förrådet längre. Nu är det ju bara lite drygt 3 veckor kvar till 1:a advent.

Jag tillhör den julälskande gruppen människor som julpyntar redan till advent. Jag vill ha riktigt lång tid på mig att njuta av mysfaktorn det blir när man har pyntat.

Det är ju torsdag idag så jag ska ha pannkaka till middag. Ingen soppa bara pannkakor, tunna och fina. Riktigt sugen på det faktiskt. Så får vi se vad jag ska ha till. Ibland blir det råkost och ibland någon stuvning. Inte så ofta sylt, om inte barnbarnen är här och ska äta.

Men det är långt kvar till middagstid än. Så jag ska ta mig en kopp nybryggt kaffe så länge. För att inte ha något att blogga om blev det ju en hel del ändå. Haha



Ha en riktigt bra dag nu och njut av hösten på ert eget sätt. Var rädda om er och om varandra. KRAM

Kommentarer

  1. Här blåser det kraftigt idag.
    Inget skönt väder att vara ute i.
    Tog en promenad som blev mycket kortare än jag hade tänkt.
    Advent om 3 veckor redan!
    Nu får jag lite stress påslag över att hinna hitta alla julklappar i tid. Och bestämma med släkten hur vi ska göra med firandet. Med tanke på corona kan man ju inte träffas som vanligt. Ja mycket att tänka på blev det på en gång.
    Kram S

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha förlåt att jag stressade upp dig nu. Det var inte meningen.
      Hoppas du varvat ner igen nu.
      Kram

      Radera
  2. pannkaka är ju sååå gott ..förr gjorde jag crepes av de som blev kvar ..ofta med skink och champinjonstuvning ..sån där färdig på burk ...mmmm
    hoppas de blev en bra dag hos dig ....hade fint

    SvaraRadera
    Svar
    1. Javisst är det gott med stuvning till.
      Jag hade en bra dag tack.
      Ha det riktigt bra du också.
      Kram

      Radera
  3. Tunna pannkakor är så himla gott. Men jag har nog oftast sylt till mina om jag inte gör crepes.
    Inte klokt att det bara är tre veckor kvar till advent.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tiden går snabbare och snabbare hela tiden.
      Hinner knappt tänka tanken förrän advent är här.
      Kram

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning