En liten tomte kom och hälsade på

Regnigt och grått ute idag. Ser ut att bli en hemma dag den här måndagen. Alltså blir det ingen promenad, om det inte slutar regna. 

Jag stannar inomhus och städar. Så går den här dagen också. Det är ju det som gäller nu för tiden. Att ta en dag i taget och försöka hålla sig någorlunda sysselsatt.

Igår hade jag inga problem alls att få dagen att gå. Tvärtom så gick dagen alldeles för fort. För min dotter och mina barnbarn var här och hälsade på. Det var så himla underbart att få träffa dom igen efter en hel månad.

Barnen var lika glada som mormor att ses igen. Även fast jag inte fick fota så mycket som jag ville. Och inte alla heller. 😀



Alex hade skaffat en tomteluva som blinkar och spelar julmusik när man trycker på bollarna längst ner på den. 😂😂😂 Mormor fick också prova den, haha.

Nu när dom är friska kommer veckorutinerna igång som vanligt igen. 
Alltså kommer Fanny hit på onsdags eftermiddagarna mellan skolan och träningen. Alex kommer hit fredagarna, hela dagen. Fram till jullovet i alla fall.
Det är ungefär en månad till dess. 

Herrejösses bara 39 dagar kvar till julafton!! Snart är julen här. 



Jag har bestämt att jag ska börja pynta redan till helgen. En vecka före advent blir det. Men det gör inget. Fanny kommer hit på fredag e.m. och sover här. Så då kan julpyntandet starta. Härligt.

Det regnar fortfarande ute. Det är strax dags att fixa lite lunch. Och sedan är det fram med städ grejerna och sätta fart. 

Ha en riktigt bra dag nu. Unna er något lite extra så glömmer ni bort det trista vädret. Var rädda om er och om varandra. KRAMAR

Kommentarer

  1. Fina tomtar du hade på besök. Och vilken rolig tomteluva som spelar musik.
    Tycker det är så roligt med allt dom hittar på nu för tiden.
    Vi ska också börja jul pynta snart. Blir mysigt att få upp stjärnor och ljusstakar.
    Ha en bra kväll.
    Kram S

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack S. Jag tycker också dom är fina. Och visst var det en rolig tomteluva.
      Ha det bra ni också.
      Kram

      Radera
  2. härliga bilder och vilken bra dag du verkar ha haft ..ja nu är det inte långt kvar till jul ...sen nyår ..sen sakta våren ..å sen SOMMAR ...ååååå längtar ...men som sagt ...först tar vi jul
    hade fint

    SvaraRadera
  3. Ja det har varit tomt utan besök av barnen.
    Så nu känns det bra igen.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Haha, ja vi får nog ta både jul, nyår och påsk innan det blir sommar.
    Ha det bra du också.
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning